Bedenk dat je kijk op de wereld een afspiegeling is van je bewustzijnstoestand

De titel van dit blog kwam ik vandaag op Twitter tegen.

Het is onderdeel van een uitspraak van Eckhart Tolle:

"Bedenk dat je kijk op de wereld een afspiegeling is van je bewustzijnstoestand. Je staat er niet los van en er is geen objectieve wereld buiten jezelf. Op elk moment schept je bewustzijn de wereld die je bewoont."



Het afgelopen jaar heb ik zo veel over mijzelf geleerd. Dat werd nogmaals bevestigd door het detacheringsbureau, waarvoor ik nog tot 1 januari 2013 voor werkzaam ben. Wat ik vaak nog steeds vergeet, is dat ik ook over het afgelopen jaar gewoon trots op mijzelf mag zijn, dat ik zelf degene ben, die kritisch in de spiegel gekeken heeft en daarin ook heel vaak bewuste keuzes gemaakt heb.



Ik heb altijd een positieve kijk op de wereld gehad. Dus is mijn gevoel altijd positief. Natuurlijk heb ik, net zoals iedereen, wel eens een mindere dag. Gelukkig bekijk ik ook die dagen positief.

Waar ik ook bewuster op letten ga, is dat ik niet tegen teveel dingen en gebeurtenissen tegelijkertijd anders en beter aan wil gaan kijken.


Dan neem ik teveel hooi op de vork en ga het gewoon mis en komen de frustraties en ergernissen extra hard terug op mijn bord.

Reacties

Antoinette zei…
Ha dat laatste ervaar ik precies zo. Rustig aan maar dus..

Populaire berichten