Dank je wel


Het maakt niet uit wie je bent of waar je bent, kun je je leven met dankbaarheid veranderen, maar je moet het met je hele hart en het uitstralen van elke cel voelen. Dankbaarheid is niet een geestelijke oefening, en in feite, als je gewoon gebruik maakt van je geest voor dankbaarheid zal het weinig of geen macht hebben. Ware dankbaarheid komt uit je hart! Je moet denken: dankbaarheid komt door uw hart, dankbaarheid wordt door je hart uitgesproken en het intens zijn voel je in je hart.

Het maakt niet uit wie je bent of waar je bent, je kunt je leven met dankbaarheid veranderen, maar je moet het met je hele hart en het uitstralen van elke cel voelen.

Het maakt niet uit wie je bent of waar je bent, je kunt je leven met dankbaarheid veranderen, maar je moet het met je hele hart en het uitstralen van elke cel voelen. 
Er zijn inmiddels honderden, misschien wel duizenden boeken over dankbaarheid geschreven.
In elke boek, denk ik, komt o.a. de wet van de aantrekkingskracht aan de orde.  

Dankbaarheid is niet een geestelijke oefening, en in feite, als je gewoon gebruik maken van je geest voor dankbaarheid zal het weinig of geen macht hebben.

Dankbaarheid is niet een geestelijke oefening, en in feite, als je gewoon gebruik maakt van je geest voor dankbaarheid zal het weinig of geen macht hebben. 
Ware dankbaarheid komt uit je hart!
Ware dankbaarheid komt uit je hart! 
Je moet denken:  dankbaarheid komt door je hart, dankbaarheid wordt door je hart uitgesproken en het intens zijn voel je in je hart.

Dank je wel


Als jij als lezer je gelukkig voelt en zelf dankbaarheid uitstraalt, heb je al mensen in je leven ontmoet, die zelf ook gelukkig zijn en dankbaarheid uitstralen. Daarbij spelen de omgeving en omstandigheden ook een belangrijke rol. 
Wat ik zelf altijd in mijn gedachten doe, is voor een heleboel situaties 'dank je wel' zeggen. Bijvoorbeeld 'dank je wel, dat ik op de fiets van mijn vriendin naar de stad mocht fietsen', toen ik vanmorgen de fiets van mijn vriendin weer in de schuur zette.
Ook zeg ik altijd 'dank je wel' tegen mijn gezin, familie of collega's als ik een compliment krijg of als ik iets goed gedaan heb of gezegd heb.

Ik raad ook iedereen aan "The Secret" te lezen. Daar krijg je op een presenteerblaadje o.a. de dankbaarheid in jezelf op te nemen.
Negatieve gevoelens mag iedereen hebben. Als je ervan bewust bent, dat je over iets of over iemand negatieve gevoelens hebt, merk het op en zet je negatieve aandacht om in een positieve aandacht. Dat is hetgeen ik de afgelopen vijf weken bewuster van geworden ben, nu ik de cursus Mindfullness voor volwassenen met autisme aan het volgen ben.
Dank je wel, dat je de moeite genomen hebt om dit artikel helemaal te lezen.

Reacties

Kati zei…
Heb geen dankejewel gehoord toen je mijn fiets leende anders... :-D

Populaire berichten