Verbinding


In de loop van vandaag ontstond er een discussie op een ander weblog , omdat een lezer in het reactieveld reageerde op mijn blog van gisteren over veranderen.

Het komt er op neer, dat ik degene ben, die bepaalt, dat een ander voor mij moet veranderen. Als de lezer in kwestie het hele verhaal gelezen had, dan had ze het wel begrepen, waarom ik veranderen wil. Als ik veranderen wil, dan doe ik dat zelf. Ik kan en wil niet dat anderen voor mij zichzelf gaan veranderen. Ik zeg altijd: "Verbeter de wereld, begin bij jezelf. 

Je bent wie bent. Zoals mijn vrouw het zegt: "Wat je ziet, is hetgeen je krijgt".


Waar ik aan mijzelf veranderen wil, is dat ik een verbinding wil maken enerzijds tussen mijn autisme (en mijn zelfvertrouwen) en anderzijds de buitenwereld.


Ik ben al langere tijd bezig om mijn autisme zo goed mogelijk een plek te geven in deze vaak chaotische wereld. Er zijn bij mij periodes dat het goed gaat, maar er zijn ook periodes bij, dat het even tegen zit. Gelukkig ben ik een positief ingesteld persoon en ga niet bij de pakken neerzitten als het even tegen zit.

Gelukkig zijn er mensen, die de wereld op een andere manier laten zien:



Ik besluit dit blog met een de slotalinea van "Door vriendelijkheid verbonden", omdat Mark Verhees het beste omschrijven kan: 

"Wat de wereld in deze tijd absoluut nodig heeft,
is vertrouwen en verbondenheid. Waag de sprong. Laat duidelijk zien waar je zelf voor kiest. Besteed hier veel aandacht aan. Besteed veel energie aan vriendelijkheid. Misschien is het wel de sleutel tot vele grote oplossingen in de wereld."

De sprong zal ik zeker gaan wagen, maar het zal in kleine stappen gaan, zodat ik precies weet waarvoor ik gekozen heb.

Reacties

Populaire berichten