Ga ervoor!

Het is alweer enige tijd geleden, dat ik een blog gepost heb.

Wekelijks plaatste ik een foto in het kader van Thursdays Challenge, maar het laatste blog, dat ik geschreven heb, dateert van 5 maanden geleden.

Waar ikzelf nog steeds tegen aan loop, is dat ik nog steeds bepaalde dingen thuis vooruit schuif, omdat ik het niet opschrijf of plan om te doen of totaal vergeet als ik iets beloof te doen.

Onlangs kreeg ik twee uitspraken in mijn mailbox:

John F. Kennedy: Alleen wie het aandurft om te falen, krijgt de kans om te slagen.

en

Vergeet wie je dacht te zijn, en accepteer wie je bent.

Bron

Op de dag dat het 25 jaar geleden is dat de Berlijnse Muur in Berlijn viel en Oost Duitsland toegevoegd werd aan West Duitsland, wil ik mijn roer omgooien naar de richting waar ik al langere tijd naar toe wil gaan.

Sinds ik een relatie met mijn vrouw heb, is er in mijn leven al veel op een positieve wijze veranderd. Alleen ik ben er nog lang niet, omdat ik thuis nog steeds niet bepaalde dingen durf goed te doen, omdat ik bang ben te falen. Waarom weet ik niet, maar ik wil die faalangst gaan overwinnen.



Over die faalangst wil ik gaan heen stappen, door die dingen wel goed te doen en te kijken of ik dan wel slaag. Ik wil beter gaan plannen en als ik daarvoor hulp van anderen nodig heb, ga ik die hulp ook accepteren.

Ik las op internet deze tekst:

"Als ik dingen moet doen die nieuw voor me zijn dan ben ik altijd iemand die het eerste halfuur even de kat uit de boom moet kijken, gelijk zelf dingen doen gaat soms tegen mijn natuur in. Het voelt op een of andere manier raar om gelijk zelf aan de slag te gaan maar soms ook goed doordat ik zelf de verantwoordelijkheid heb voor het gene dat moet gebeuren en dat geeft me een gevoel van zelfstandigheid. Ik ben niet perfectionistisch maar ik houd niet van dingen niet goed doen. Als ik dan iets fout doe dan voel ik me vaak onhandig omdat 9 van de 10 keer het ook nog een foutje is dat niet komt door onervarenheid of onwetendheid. Het zijn vaak foutjes die niet hoeven en dan baal ik ervan dat ik dat foutje gemaakt heb. Durf te durven, Neem de stap waarvoor je bang of huiverig bent. Daar word je sterker van en krijg je meer zelfvertrouwen door."

Het is voor mij zo herkenbaar. Ook wil ikzelf mijzelf beter gaan accepteren zoals ik ben en mij niet meer druk ga maken over hetgeen in huis plaats vindt.

Ik ga er voor!

Reacties

Populaire berichten