Denk anders

14 oktober had het televisieprogramma "De Wereld Draait Door" een eigen variant op de TV-reclamespot van het computermerk "Apple". In de Apple-tv-reclame laten ze 17 mensen zien, die volgens Apple anders denken.


TV-kijkers konden aangeven, wie er in Nederland 'anders' denkt. Uiteindelijk is dit de Nederlandse versie geworden:



Denk anders is voor mij soms moeilijk.

Als ik denk dat iets op een bepaalde manier gedaan moet worden of gezegd moet worden, dan kan ik in de ogen van anderen soms tegendraads of koppig zijn of 'dwarsliggen'. Nu is het zo, dat ik heel langzaam anders aan het denken ben en dingen anders doe. Dat wil zeggen, dat ik aan de hand van dingen of uitspraken van anderen stukje bij beetje tegen dingen in het leven anders ga aankijken.

Ik ben er nog lang niet, maar ben wel op de goede weg bezig. Ook pak ik weer boeken uit de kast, die ik al gelezen heb, maar dat ik de informatie uit die boeken ergens in mijn hoofd "weggestopt" heb of dat de tips en trucs om dingen anders te doen of anders te denken niet zijn blijven hangen. Daarom ga ik weer het boek Mindfullness bij volwassenen met autisme (Annelies Spek) vanaf vooraf aan lezen.

Reacties

Populaire berichten