Gevoel

Gevoel is voor mij belangrijk. Alleen ik heb nog steeds de neiging om gevoelens niet of onvoldoende te uiten.

Vanaf kleins af aan ben ik altijd een rustig persoon geweest. Pas de laatste jaren ben ik meer van mij gaan afbijten door meer tegengas te geven of dat ik mijn gevoel meer uit. Dat lukt de ene keer beter dan de andere keer.

Ook volg ik mijn voorgevoel vaker dan voorheen. Vaak komt het voorgevoel ook uit, wat ik volg of doe of juist niet volg of niet doe.

Wat ik mij in ieder geval al langere tijd aan het voornemen ben, is dat ik mijn negatieve energie (bijvoorbeeld mij ergeren aan gedrag van anderen) niet meer wil uiten of wil uitstralen, zodat de andere persoon er last van heeft. Dat is voor mij een uitdaging, die ik aanga. Daarom wil ik nog meer positiever gaan denken en aan mijzelf (geestelijk en lichamelijk) gaan werken.

Mijn levenspad kan het beste omschreven worden door een uitspraak van Ralph Waldo Emerson:

Do not go where the path may lead,
go instead where there is no path and

leave a trail

Als ik in mijzelf blijf geloven in hetgeen ik wil gaan bereiken, dan zal dat op mijn levenspad komen.

Reacties

Aline zei…
Succes, iets willen en iets doen zijn vaak twee verschillende dingen, ik hoop dat de wil groot genoeg is... ;)
Kati zei…
Ik sluit me helemaal aan bij Aline. Blijf het proberen, of zoals de Engelsen zeggen: Keep up the good work. ;)

Populaire berichten