Ontvolgen....

Toen op Utrecht CS het grote informatiebord, waar alle vertrektijden staan, verwijderd werd, kreeg ik op die dag 's-morgens op het internet van verschillende media (zowel landelijk als regionaal) de vraag of ik mee wilde werken aan een radioreportage.

Mijn eerste reactie was, dat ik in mijn geheugen graven moest om te weten waar ze de betreffende informatie vandaan haalden.

Toen ik éénmaal wist, waar het overging, besefte ik hoe je oppassen moet wat je op het internet zet.

Wat je als persoon op internet zet, kan gevolgen hebben. Een voorbeeld is het volgende:



en vervolgens een reactie van de maker op de kritiek op bovenstaand filmpje:



Ik besloot niet aan de radioreportage mee te werken, omdat ik er geen zin in had.

Dat is nu ruim een maand geleden en ik heb besloten om meer rust in mijn hoofd te maken door niet meer jan en alleman te volgen op het internet. Daarvoor had de Dikke van Dale al een paar jaar geleden een woord voor uitgevonden: ontvrienden. Er is ook een andere variant: ontvolgen.

Ik heb vanmorgen daarom schoon schip gemaakt en ben een heleboel mensen op het internet gaan ontvolgen. Dat wil niet zeggen, dat ik ze niet meer volg. Als er aanleiding voor is, dan kan ik altijd besluiten om hem of haar opnieuw te volgen.

Reacties

Gerda zei…
Of gewoon stil te volgen.
Kati zei…
Meer rust in je hoofd is helemaal niet verkeerd Chris! :) Lekker juist!
Antoinette zei…
Niet leuk misschien voor anderen, maar wel heeeel verstandig!!!
Roos zei…
Je kunt niet iedereen volgen! Daar wordt je gek van in je hoofd.
noofs zei…
Ik denk dat je daar goed aan gedaan hebt! Als je het besluit genomen hebt, gaat er zo'n positieve werking van uit dat je misschien dacht: waarom heb ik dit niet eerder gedaan? Het geeft zoveel rust :-))
aspergeradd zei…
Precies de reden waarom ik ook niet automatisch iedereen terug volg. Het is niet dat ik mensen niet waardeer, maar als er zo enorm veel informatie op je af komt, dan raak ik overstelpt en sla ik dicht. (Dit is even de korte uitleg.) Het geeft mij uiteindelijk een hoop rust.
En als iets echt gewaardeerd word, dan zal het ongetwijfeld wel door diverse mensen opgepikt en geretweet worden, zodat ik het alsnog tegen kom.

Populaire berichten