24/7

Toen ik geboren werd, was er:

  1. geen internet of mobiele telefoon
  2. geen plasma- of LCD-tv-scherm
  3. geen Nintendo-gameboy, X-box 360 of Playstation 3
  4. geen enkele commerciële TV- en radiozenders
  5. geen groene elektriciteit of groen gas
  6. geen André Kuipers, die de Top 2000 van 2011 vanuit het ISS-ruimtestation opende met "Torn" van Natalie Imbruglia
  7. geen Facebook, Twitter, MSN, Youtube of Hyves
  8. geen reclamezendtijd op radio of TV op officiële feestdagen
  9. geen enkele supermarkt, die op Eerste Kerstdag open was
  10. geen enkele woonwinkel, die op Tweede Kerstdag open was
Nu, 41 jaar later, draait de wereldeconomie op deze aarde


inmiddels 24 uur per dag, 7 dagen in de week en 365 (of 366 dagen in een schrikkeljaar) per dagen per jaar.


Op deze Tweede Kerstdag in 2011 denk ik aan alle mensen,die,waar ook ter wereld en om welke reden dan ook, niet over deze tien volstrekt willekeurige dingen beschikken of naar toe kunnen gaan voor hun dagelijkse levensbehoeften.

Elke dag besef ik mij heel goed, dat ik wél over deze tien dingen beschikken kan, naar luisteren of kijken kan of naar toe kan gaan.

Ik heb dit jaar het programma Serious Request van 3 FM gesteund door alle lege statiegeldflessen, die ik in onze schuur vond, bij de plaatselijke supermarkt en het statiegeldbonnetje van 4 Euro in de bus voor Serious Request te doen.

Ben jij, lezer, je hiervan ook bewust? Ik ben benieuwd naar je reactie en respecteer volledig je mening hoe jij als lezer er tegenover staat.

Reacties

klaproos zei…
goeiemorgen cristiaan,
prachtig dat er zóveel geld is opgehaald hé, maar wel eenbittere pil voor de mensen in nederland die onder de armoede grens leven, kinderen die niet of nauwelijks te eten hebben
ouderen die wegkwijnen..
zouden ze niet eens een dagje voor de arme nerderlanders willen ophalen?
Christiaan zei…
Misschien moet je die suggestie aan 3FM mailen als doel bij het 10 jarig bestaan over twee jaar.
Antoinette zei…
Ik ben me er volledig van bewust. Dagelijks zelfs wel. Wat een rijkdom hebben we hier, alleen al met het oog op de media en al die andere dingen die je noemt. Toen ik geboren werd was het er allemaal ook nog niet, geloof ik. Ik was me daar niet zo van bewust! :-)
Maar het is moeilijk de dingen te veranderen. Al doe ik net als jij m'n best. Samen met veel anderen. Dat is dan ook het beste wat je kunt doen!

Populaire berichten