“Life’s challenges are not supposed to paralyze you; they're supposed to help you discover who you are.”

“Life’s challenges are not supposed to paralyze you; they're supposed to help you discover who you are.” ~ Bernice Johnson Reagon

Sommige uitspraken uit het Engels kan ik wel gaan vertalen, maar dan haal je juist de essentie uit de uitspraak.

Zo ook met bovenstaande uitspraak, die je aan het denken zet.

Uitdagingen in mijn leven heb ik altijd gehad. Alleen ik ben er de laatste tijd bewuster mee bezig. De grootste uitdaging is mijn leven is, dat ik mijn leven met autisme geaccepteerd heb en dat een plek aan geven ben.

Ik wil in mijn leven niet door mijn uitdagingen tegengehouden worden, maar juist met de uitdagingen aan de gang gaan. Tot dat ik ging samenwonen, was ik o.a. nooit bezig met loopbaanplanning voor mijn werk. Pas na het samenwonen werd ik op een gedachte gebracht door mijn vriendin, waarvoor ik haar tot op de dag van mijn leven (en ik hoop nog heel lang) dankbaar ben. Die gedachte is, dat ik veel meer in mijn mars heb, dan ik zelf denk. Durf en lef had ik vroeger niet.



Nu ik dat wel heb, weet ik wat ik wel en niet durf. Als er een uitdaging op mijn pad komt, waarvan ik vroeger dacht "Dat durf ik niet", heb ik nu zoiets van "Ik durf de uitdaging aan".

Reacties

Kati zei…
Ik ben blij dat je op de goede weg bent. En dat ik je daarbij heb kunnen helpen. Ik heb altijd al gezegd dat er een reden is geweest dat wij bij elkaar gebracht zijn destijds. Misschien is het dat wel. ;-)
Antoinette zei…
Volgens mij heb je nu toch vertaald, niet letterlijk, maar wel met eigen interpretaties. Dat maakt je stukje waardevol! Mooi geschreven!
Christiaan zei…
@Kati: :-) dank je wel

@Antoinette: dank je wel

Populaire berichten