Stel geluk niet uit totdat je geleerd hebt van al je lessen. Geluk is de les






“Don’t postpone joy until you have learned all of your lessons. Joy is your lesson.” -Alan Cohen

Uitstellen van geluk of vreugde wil ik niet meer, omdat ik van elke dag geniet. Hoe klein of hoe groot het geluk of stukje vreugde in mijn leven ook is. 

Zoals op dit tijdstip, dat ik dit blog schrijf, dat er veel vogels het voederhuisje aan het bestormen zijn, dat vol met voer ligt. Ook genoot ik net van de wandeling met de hond door de regen en de wind. De herfst is het prachtigste jaargetij van het jaar.


Ik heb een lichte vorm van autisme, PDD NOS. Als ik het niet vanaf de eerste dag, dat ik het weet, geaccepteerd had, zou ik dan geluk of vreugde in mijn leven gaan missen? Het antwoord op die vraag kan ik niet beantwoorden, omdat ik elke dag van geluk en vreugde in mijn leven aan het genieten ben.


Ik was en blijf een positief ingesteld persoon en zal dit altijd in de toekomst blijven. Nu ik meer dingen over o.a. spiritualisme en boeddisme aan het lezen ben en ook de Secret gelezen heb, weet ik dat hetgeen op mijn levenspad komt blijkbaar voor mij al weggelegd was tot ik het tegenkwam. 


Het is misschien in jouw ogen als lezer zweverig, maar ik haal inspiratie uit het lezen van dingen over o.a. spiritualisme, Tiny Buddha en de Secret. Het is aan jouzelf om zelf te bepalen of jij over deze onderwerpen verder wilt lezen. Dat bepaal ik niet, alleen jijzelf.

Reacties

aspergeradd zei…
Helemaal mee eens. Nog een leuke: "Wie het kleine niet eert, is het grote niet waard". Helaas is dit voor veel mensen heel erg moeilijk. Sinds ik dit ben gaan toepassen, geniet ik ook al meer.
En nog eentje, in ieder negatiefs, zit ook iets positiefs. Deze heb ik zelf bedacht en ik denk voor velen enorm moeilijk om uit te voeren. Ik heb er ook nog wel eens moeite mee. Maar zodra je het eigen bent, maakt het je des te krachtiger.
Roos zei…
Mooi om te lezen. Je lijkt me een tevreden mens. Zelf ben ik christen. Ik merk dat zowel Peter als Amber echt steun hebben aan God.

Populaire berichten