Televisie

Naar aanleiding van een TV programma kwam bij mij gisterenavond het idee op, dat ik een blog wilde schrijven over de verschillen in TV maken in Engeland en Nederland.

Toen de commerciële TV-omroepen en radiozenders er nog niet waren, werd in Nederland betere televisieprogramma's gemaakt dan nu het geval is. Daarvoor bleef je thuis. Er zijn maar een paar Nederlandse TV programma's, waarvoor ik thuis blijf of dat ik het opneem en later terugkijk: De Wereld Draait Door, Expeditie Robinson en Over de Streep.

De laatste paar jaar kijken mijn vriendin en ik steeds vaker naar de BBC, want die hebben gewoon betere TV-programma's dan in Nederland. De TV-programma's van de BBC stralen nog steeds een bepaald respect uit voor degenen, die kijken. Als er programma's rechtstreeks op de BBC uitgezonden hebben en de uitzending duurt van 19.25 uur tot 21.15 uur, dan kun je je horloge er bij negen van de tien programma's op gelijk zetten, dat het op tijd begint en eindigt.

In Nederland lopen rechtstreekse uitzendingen (een hele enkele keer uitgezonderd) altijd minimaal 5 minuten tot zelfs drie kwartier uit.

Een staaltje van perfect TV uitzenden was het BBC programma Strictly Come Dancing, dat op 10 december 2011 haar negende rechtstreekse uitzending van het seizoen had. Het betrof de halve finale, waarin vijf dansparen streden om drie finaleplaatsen.


Kippenvel kreeg ik bij bovenstaand optreden

Reacties

Kati zei…
Love the BBC. Vooral de kostuumdrama's! Geweldig! Of zoals 1 van de jury leden van Strictly zegt: FA-BU-LOUS! :D
klaproos zei…
prachtig die dans christiaan,
nee ik heb het niet gezien...

maar nu gelukkig wel,
dank je wel voro dit mooie filmpje
AspergerADD zei…
Ben het met je eens dat er veel pulp op de Nederlandse TV is. Ik kijk al jaren nauwelijks meer TV. Die momenten dat ik op school of op het werk opgejut werd om een programma te kijken zijn in een ver verleden.

Ik vind het overigens wel grappig dat je DWDD wel kwalitatief vind. Vind deze video wel toepasselijk:
http://www.youtube.com/watch?v=AcUwS90IZ4A
Roos zei…
Ik wordt helemaal gek van al die beelden op TV. het flitsen.
Anoniem zei…
Ik vond dat Harry vanavond verdiend gewonnen heeft, wat danst hij enorm goed zeg!

Groetjes,
Duintje

Populaire berichten