Als ik plezier heb, straal ik dan uit

Als ik plezier heb, straal ik dat uit, zodat ook anderen ervan kunnen genieten.


Aan mijn gezichtsuitdrukking kan mijn vrouw vanaf het eerste moment, dat wij elkaar kennen, zien, hoe ik mij voel.








Van nature ben ik altijd een positief ingesteld mens geweest en zal dat altijd blijven. Ik straal dat ook uit, omdat ik bijvoorbeeld collega's, die even niet lekker in hun vel zitten, altijd positief benader en daarmee hen meestal aan het einde van de werkdag met een glimlach zie vertrekken.






Waarmee ik altijd 's-morgens mee begin, is dat ik met een positief gevoel op wil staan. Dat helpt mij om niet gestrest van huis te gaan en met een chagrijnig gezicht op mijn werk te willen verschijnen. Wat zeker bij mij een voordeel is, is dat ik een ochtendmens ben. Hoe vroeg ik ook op moet staan, ik heb met vroeg opstaan geen enkele moeite mee. 


Waar ik wel voor waken moet, is dat ik wél voldoende slaapuren nodig heb, anders heb ik de neiging om op de bank in slaap te vallen. Als ik dan in dat geval op de bank wakker schiet, dan kan ik op een vervelende manier reageren. Door een andere manier op de bank te gaan zitten, denk ik dat ik op de bank minder in slaap zal vallen.










Als ik zelf om wat voor reden dan ook even in de put zit, dan probeer ik altijd van het negatieve het positieve te maken. Dat lukt niet altijd goed, omdat ik op dat moment mijn emotie niet goed onder controle heb. Dat is vaak te merken aan mijn gezichtsuitdrukking. De ene keer gaat het onder controle krijgen van de negatieve emotie beter dan de andere keer.



Waar ik in de eerste 3 maanden van 2012 veel aan gehad heb, is de cursus Mindfullness voor volwassenen met Autisme. Het was een intensieve wekelijkse cursus van 2 uur, waarin je geleerd werd om te gaan met je gedachten, gevoelens, bewuste lichaamsconditie (bodyscan, yoga-oefeningen en loopmedidatie) en wat je daarvoor nodig hebt. Ik merkte na een aantal weken kleine veranderingen. Ik reageerde in stressgevoelige situaties veel rustiger dan in de periode voordat ik aan de cursus begon. 






Wat ik dit jaar verder wil bereiken, is dat mijn gezin niet langer in een emotionele achtbaan zit, waarin we als gezin de afgelopen vijf jaar in gezeten hebben. 


Wat ik in 2012 beter wil gaan bereiken is, dat ik mijn emoties beter onder controle krijg. Ook wil ik mijzelf niet verder meer negatief laten beïnvloeden door de leef- en werkomgeving, waarin ik op dat moment zit.


Door deze doelstelling wil ik ervoor zorgen, dat ik plezier in het werken en leven met mijn vrouw, twee kinderen en de hond blijf houden en dat ik dat plezier ook blijf uitstralen.

Reacties

Populaire berichten