Maak je leven eenvoudiger

Maak je leven eenvoudiger en richt je de komende tijd op één enkel doel. Als je veel doelen tegelijkertijd nastreeft, bereik je uiteindelijk minder.





Wat een valkuil voor mij kan zijn, is dat ik teveel hooi op de vork neem. Het gevolg is dat ik het overzicht kwijt kan zijn en het in mijn hoofd een chaos wordt. Ik raak dan óf zelf dingen kwijt, weet even niet waar ik dingen opgeborgen heb of weet even niet meer de juiste volgorde om dingen te doen.

Met professionele hulp heb ik het afgelopen jaar stukje bij bij beetje weer meer rust in mijn hoofd gekregen, waardoor ik beter prioriteiten kon gaan stellen en het overzicht ook weer begon te krijgen.










Waar ik ook bij baat gehad heb is de cursus Mindfullness voor volwassenen met autisme.






In 8 weken tijd heb ik geleerd anders om te gaan met emoties en gedachten. Voordat ik aan de cursus deelnam, kon ik vaak op een vervelende manier mijn emoties niet onder controle houden. Tijdens de cursus begon ik al te merken, dat ik in een aantal situaties veel rustiger reageerde.


Op basis van de subtitel van dit blog ga ik de komende tijd voor mijzelf, al dan niet met (professionele) hulp van anderen, dingen opschrijven.


Per keer, dat ik iets of wat wil bereiken, ga ik voor mijzelf dat opschrijven.




Wat wil ik daarvoor mij zelf bereiken?



  1. Meer rust in mijn hoofd
  2. Meer overzicht voor mijzelf
  3. Meer vertrouwen in mijzelf
  4. Meer rust in mijn gezin.
Waarmee ik wil starten is, dat er meer rust in mijn hoofd komt.












Reacties

noofs zei…
Hi Christiaan. Ik kom doen wat ik eergisteren op mijn blog beloofde. Namelijk op visite gaan bij alle leden van mijn blog. Dus ook bij jou. En hier ben ik dus :-) Wat een prachtig voornemen heb je. Ik hoop dat het gaat lukken. Een goed begin is alvast gemaakt. Succes en een heel fijn weekend.

Populaire berichten