Onzekerheid


Onzekerheid, dat wil ik niet meer. Over het hoe en waarom, dat leg ik je uit.

Terugval

Nu mijn moeder in het ziekenhuis ligt, kom ik, zonder dat ik daar om gevraagd heb, weer in contact met familie, waar ik in de afgelopen vijf jaar steeds bewuster afstand van genomen heb.
Mijn vrouw merkte dat direct, toen familieleden weer begonnen te bellen. Ik werd onzekerder en werd emotioneler. Pas na anderhalve dag werd het weer rustiger in mijn hoofd, omdat mijn jongere broer de eerste mail naar de rest van de familie zond. In die mail stond dat hij degene werd, waarmee contact opgenomen kon worden.
Sinds dat moment is het maar bij één telefoontje gebleven. Ook zet mijn vrouw bewust de handrem er bij mij op.
De reden daarvoor is, dat ik ook aandacht blijf houden bij mijn werk, mijn gezin en rust in mijn hoofd krijg. Ik ben mijn vrouw daar ook heel dankbaar voor, dat zij mij scherp houdt. 
Professionele hulp
Toen ik mijn vrouw leerde kennen, was ik veel onzekerder als nu. Het is ook aan mijn vrouw te danken, dat ik nu   vijf jaar later veel steviger in mijn schoenen sta. Ook met professionele hulp ben ik ook meer in mijzelf gaan geloven. 
Door bewust rustmomenten voor mijzelf te maken, merk ik sinds weer een paar dagen, dat er weer rust in mijn hoofd begint te komen. Het pad, dat ik vijf jaar bewust ingeslagen ben, dat wil ik samen verder met mijn vrouw bewandelen. 
Ik ben er nog lang niet, maar door vertrouwen in mijzelf, zal ik ervoor zorgen, dat ik niet meer onzeker denk en blijf. Ik laat niet meer over mij heen lopen. 
Als ik daarbij professionele hulp nodig heb om dat te bereiken, dan is dat een onderdeel, dat ik nodig heb. Dat betekent dat ik soms even een duwtje of een zetje nodig heb om de richting op te gaan, die ik op wil gaan. Het kan betekenen, dat ik bewust aan het denken gezet over bijvoorbeeld hoe ik met onzekerheid omga.

Reacties

Bobblin92 zei…
Heel goed artikel hier zullen veel mensen wat aan hebben. Het belangrijkste is dat je in jezelf gelooft anders kom je er niet.

Populaire berichten