Ongeacht hoe moeilijk het verleden was, je kunt altijd opnieuw beginnen.

Door het plotseling ziek worden van mijn moeder is mijn leven de afgelopen 4 weken flink op zijn kop gezet. De onzekerheid kwam weer terug, die ik 5 jaar geleden nog had, omdat mijn familie weer na zeer lange tijd weer eens contact met mij opnam.


Al langere tijd voordat mijn moeder ziek werd, had ik bewust afstand genomen van mijn familie, omdat er in het verleden sprake was van één-richting-verkeer van mij uit naar mijn familie toe. In de afgelopen 5 jaar heb ik er bewust voor gekozen om minder tijd aan mijn familie te besteden.  




Toen ik hoorde, dat mijn moeder in het ziekenhuis opgenomen was, wilde ik er direct naar toe, maar dat hoefde niet direct, omdat ze op dat moment nog niet precies wisten wat er aan de hand was. In de dagen erna was het hectisch, maar gelukkig werd ik heel vaak door mijn vrouw met heel veel praten geestelijk en lichamelijk tot rust gebracht. Ik ben haar daar nog steeds heel erg dankbaar voor.



Afgelopen week kwam alles weer redelijk tot rust in mijn hoofd, omdat mijn moeder overgebracht werd naar een revalidatiecentrum en er goede afspraken tussen mijn broer en ik gemaakt zijn over wie wanneer wat doet.



Ook maak ik vanaf deze week weer bewust weer ruimte in mijn hoofd om verder tot rust te komen. Daarbij maak ik onder andere gebruik van de Mindfullnesstraining, die ik in januari en februari 2012 gevolgd heb. Door meerdere keren per dag de 3-minuten-oefening te doen, merk ik weer dat stukje bij beetje de rust in mijn hoofd terug begint te keren. 

Verder pak ik binnenkort weer de draad weer op om met professionele hulp weer stappen te zetten, die ik aan het zetten was om geestelijk sterker in mijn schoenen te staan. Dan heb ik weer een doel om aan mijzelf te willen werken.

Reacties

Populaire berichten