Beloven en waarmaken



Beloven van dingen doe ik altijd, maar kwam ze niet altijd na. Dat leidde tot frustratie bij degene, aan wie ik dingen beloofde te doen. 


Wat ik nu gisterenavond met mijzelf afgesproken heb, is dat als ik dingen beloof te doen, dat ik ze opschrijf en als ik het uitgevoerd heb, dat ik dan dat van mijn lijst afstrepen kan. 


Dus als ik vandaag beloofd heb met de stofzuiger de woonkamer te zuigen, dan doe ik dat dus ook. Dat geeft mijzelf ook meer rust en kan ik ook weer meer genieten van het moment, dat het ding gedaan is, wat ik beloofd heb te doen.






Met het beloven en waarmaken kan ik veel meer bereiken dan ik zelf durf, want dat geeft mij ook weer meer vertrouwen in mijzelf. Tot 5 jaar geleden beloofde ik teveel en te gemakkelijk dingen te doen, maar kwam ze niet na. Sinds gaat het beter, maar ik ben er nog niet. Zo eerlijk ben ik dan ook weer wel. 



Dus, hup in de benen, pak de stofzuiger en ga aan de slag. Dan kan ik straks na het stofzuigen het woordje stofzuigen van mijn lijstje afstrepen.



Reacties

Naomi zei…
Autisme of niet, afstreeplijstjes werken sowieso goed. Sinds ik daar mee werk, heb ik veel meer rust in mijn hoofd. Go for it!
chess zei…
Chris, ik hoop dat dit je idd rust kan geven. Hang het lijstje op een goed zichtbare plaats. Succes!!

Populaire berichten