Stilstaan is achteruitgang

Het inspiratiekaartje van vandaag luidt:


Ik blijf niet lang stilstaan
bij dingen die vandaag
tegen zitten -
morgen is er een nieuwe dag



Wat ik in de afgelopen 5 jaar van mijn vrouw geleerd heb, is dat ik niet meer stil wil staan, want stilstand is achteruitgang. 

Dus als bij mij iets of wat tegen zit, ga ik niet bij de pakken neer zitten, maar ik spreek mijzelf (streng) toe en blijf niet stilstaan.


Ook bij het omgaan met mijn autisme wil ik niet stilstaan, omdat ik geaccepteerd heb, dat ik autisme heb en ik er dagelijks zo goed mogelijk wil omgaan. Soms heb ik even op dat gebied even een duwtje in de richting nodig, waar ik naar toe wil.

Een ander voorbeeld van niet meer stilstaan is het opruimen van de zolder. Toen ik 5 jaar geleden met mijn inboedel naar mijn nieuwe woonplaats verhuisde, riep ik al heel snel, dat het opruimen van de zolder geen vijf-jaren-plan zou gaan worden. Ik schoof de beslissing om de zolder op te ruimen steeds voor mij uit, maar dit jaar hakte ik samen met mijn vrouw de knoop door om de zolder op te ruimen. De reden, was dat er gewoon niet meer gelopen kon worden op de zolder. Er stond inmiddels zoveel en er waren de afgelopen 5 jaar weer veel spullen bijgekomen, die gemakkelijk naar zolder konden. Daar was toch ruimte genoeg? Inmiddels kan er weer deels op de zolder gelopen worden. Ik ben er nog lang niet, maar stilstaan op de zolder doe ik niet meer, omdat ik geen zin heb om nog langer tegen overvolle zolder te kijken. Bovendien geeft een opgeruimd huis mij ook de nodige rust in mijn hoofd.

Wat ik ook doe, is nooit stilstaan bij het weer. Wat ik nl. niet begrijp, is dat mensen altijd over het weer klagen. Het is óf te nat, te koud of te warm weer. Het is nooit goed met dat weer.....

Ik wens iedereen daarom elke dag: 

Reacties

Populaire berichten