Bewuster leven

Het inspiratiekaartje van Happinez voor vandaag luidt als volgt:

Welk steentje kan ik vandaag bijdragen aan de wereld?

Het steentje, dat ik vandaag aan de wereld wil bijdragen, is bewuster met het leven omgaan.

Vanaf 2007 ben ik steeds meer bewuster gaan leven, omdat ik vóór dat jaar onbewust roofbouw op mijn leven aan het plegen was. Een kennis hield mij op een gegeven moment heel bewust een handspiegel voor mijn gezicht.


Zij stelde daarbij de vraag of ik op deze manier oud wilde worden. "Nee" was het antwoord. Vanaf dat moment ben ik heel bewust dingen gaan afbouwen. Zonder ik het zelf in het begin in de gaten had, ontstond er meer tijd voor mijzelf. Daardoor kwam er onbewust meer rust in mijn lichaam. In de streek waar ik toen woonde, was er sprake van een gejaagde omgeving. D.w.z. het liefste moesten dingen gisteren of eergisteren gebeuren.

Toen ik éénmaal in 2007 verhuisd was, ging er een wereld voor mij open. De dingen, die gedaan werden, hoefden niet gisteren af, maar mochten ook morgen af. Bij het wandelen in de bossen werd ik begroet. In de jaren erna werd ik door o.a. gebeurtenissen in mijn leven bewuster van mijn eigen leven.

Door zelf ook bewust op zoek te gaan naar antwoorden op vragen, kwam ik er in 2010 achter, dat ik PDD NOS (een lichte vorm van autisme) had. Er vielen in dat jaar een heleboel puzzelstukjes op de plaats.


Door bewust met mijn autisme om te gaan, ben ik er achter gekomen, dat ik keuzes in mijn leven aan het maken ben, die voor de buitenwereld egoïstisch overkomen, maar daar heb ik lak aan. De keuzes, die ik maak, hebben met bewuster leven te maken. 

Bewuster leven betekent ook gezonder leven. Gezonder leven betekent, dat ik meer naar mijn lichaam luister en bewuster langer wil leven en samen met mijn gezin oud wil worden en dat ik in 2080 op mijn 110e  verjaardag kan zeggen, dat ik een gezond en gelukkig bewust leven gehad heb. 

Reacties

Antoinette zei…
110e verjaardag? Ik weet niet of ik wel zo oud wil worden. Maar mocht het zo zijn dan kom ik je zeker feliciteren, via bblog uiteraard! :D
Goed bezig!
Hoi Antoinette, daar hou ik je aan... ;-)

Populaire berichten