Ga je droom achterna

Je kunt de golven niet tegenhouden. 
Maar je kunt wel leren surfen. 
(Khaled Hosseini)

In 1984 werd het windsurfen als officiële sport erkend bij de Olympische Spelen in Los Angeles, waar toen de 22-jarige Stephan van den Bergh voor Nederland de eerste gouden medaille bij het windsurfen won.  






28 Jaar later werd het windsurfen bij de Olympische Spelen in Londen voor het laatst gehouden en de laatste gouden medaille bij het windsurfen werd voor Nederland door de 23-jarige Dorian van Rijsselberghe gewonnen. 

"Ga je droom achterna"

Wat mij vooral aansprak, waren zijn woorden in het Holland Heineken Huis, waar hij gehuldigd werd. "Ga je droom achterna" was o.a. wat hij zei, toen hij gehuldigd was. 

Eind 2008 ben ik (achteraf veel te laat natuurlijk, maar nooit te laat om het alsnog te doen) begonnen om minimaal 1 x per jaar loopbaanplanning uit voeren. D.w.z. bij loopbaanplanning ga ik na of ik op mijn werk nog lekker in mijn vel zit en er nog voldoende uitdaging in het werk zit. Dit jaar ben ik daar ook mee bezig. In het kader van haar opleiding helpt een collega van mij daarbij om met duidelijke kaders uit te zoeken wat ik wil, wat ik wil en welke middelen ik nodig heb om mijn doel te bereiken.

Geïnspireerd door Dorian van Rijsselberghe en de website http://www.voorpositiviteit.nl ga ik na mijn vakantie met mijn contactpersoon van het detacheringsbureau deze kaders verder invullen om mijn droom verder achter na te gaan: 

een stabiele werksituatie, die voor mij en voor mijn gezin voldoende rust in huis brengt en het een baan is, waarin ik lekker in mijn vel zit en het werk voldoende uitdaging geeft.                                                 

Reacties

Antoinette zei…
Mooi! Succes ermee!

Populaire berichten