Herinneringen zijn de foto's van het leven


Vorige week was ik in het huis van mijn moeder, omdat er belangrijke dingen besproken moesten worden, wat er de komende 3 maanden allemaal geregeld moet gaan worden. De reden daarvoor is, dat mijn moeder ziek is en niet meer thuis kan gaan wonen, zodra er kamer vrijkomt in een verpleegtehuis in de omgeving waar mijn broer woont.

In het huis van mijn moeder kwam ik ook het 8-mm-filmapparaat tegen, dat bij mij gelijk herinneringen uit mijn jeugd opriep, dat ik als kleine jongen op de snelweg liep, die in 1974 in de buurt van mijn eerste woonplaats aangelegd was en geopend werd. 



Alle 8-mm-filmpjes, die door mijn vader gemaakt zijn, zijn nog steeds niet overgezet op een dvd. Het zijn voor mijn zeer dierbare herinneringen, omdat mijn vader al in 1984 overleden is. 

Nu ik over deze herinneringen nadenk, besef ik dat ik met mijn eigen fotocamera veel te weinig foto's in de afgelopen 5 jaar gemaakt heb, terwijl ik voor 2007 honderden foto's maakte. 


Er liggen meerdere redenen aan ten grondslag, dat ik te weinig foto's gemaakt heb in de afgelopen 5 jaar. Terugkijken op dat punt heeft geen zin, want veranderen doe je het toch niet.

Vooruitkijken heeft wel zin, want ik wil elke seconde, die ik leef, als een foto beschouw en hieraan herinnerd wil worden. 

Daarom ga ik zo snel mogelijk naar een fotozaak om mijn camera na te laten kijken, zodat ik weer volop foto's maken kan, zoals ik ze altijd maakte.

Reacties

A van de Aa zei…
Zorg dat die camera gemaakt word, zorg dat die filmjes digitaal worden en maak een mooi fotoalbum !!

Populaire berichten