Oude dingen los laten

Om nieuwe dingen in je 

leven toe te laten, zul je soms 

eerst oude dingen los moeten laten.



In 2002 was ik het alleen wonen beu. Na het plaatsen van een advertentie in dat jaar heb ik contact met een jongere vrouw gehad, die na 3 jaar van de ene op de andere dag het contact verbrak. Omdat zij nergens meer op reageerde, heb ik een maand ná het laatste telefonische contact met haar besloten om er verder geen aandacht meer aan te besteden. 

Twee jaar later ontmoette ik voor het eerst mijn vrouw. Het was wederzijds liefde op het eerste gezicht. Omdat ik niet eerder een vaste relatie had, was de relatie met mijn vrouw voor mij nieuw. Ik heb toen bewust gekozen om naar de woonplaats van mijn vrouw te verhuizen, omdat dat voor haar en haar twee kinderen uit haar eerdere huwelijk de meest praktische oplossing was. Ik heb toen het alleen wonen los gelaten. In het begin was het wel wennen, omdat ik met een gezin rekening moest gaan houden.


Vanaf de eerste dag, dat ik de kinderen van mijn vrouw ontmoette, heb ik ze als mijn kinderen beschouwd. Ik heb ze in hun pubertijd zien opgroeien. Door zelf bewust te worden van fouten of dingen, die ik in de afgelopen 5 jaar respectievelijk gemaakt of verkeerd gezegd of gedaan heb, ben ik rustiger geworden en merk dat het steeds beter gaat. Ik ben er nog niet, maar ben wel op de goede weg bezig. Binnenkort ga ik weer verder met het volgen van een aanvullende professionele cursus, waarmee ik mijzelf verder verbeteren kan.


Mijn vrouw en ik geven onze kinderen voor hun eigen leven bouwstenen mee. Wat ze er mee willen doen, dat moeten ze zelf weten. Als ze éénmaal zelfstandig wonen, hoop ik dat ze onze bouwstenen in hun eigen leven zullen gaan gebruiken.

Ikzelf heb bewust in de afgelopen 5 jaar ook afscheid genomen van bouwstenen, die ik van mijn ouders meegekregen heb. Ik gebruik ook wel bouwstenen van mijn ouders, maar ik gebruik ze op een andere manier dan mijn moeder ze gebruikte. De reden, daarvoor is, dat mijn manier van leven sinds 5 jaar anders en beter geworden is en ik ook in een hele andere omgeving woon. Het anders gebruiken van deze bouwstenen heeft mijn leven op een positieve manier beïnvloedt.

Reacties

Populaire berichten