Positieve levensinstelling


Het glas is halfvol en halfleeg tegelijkertijd.
-- Thera

Het is hoe je het glas bekijkt. Je kunt het positief bekijken door te zeggen, dat het glas al half vol is. Of je bekijkt het negatief door te zeggen, dat het glas half leeg is.

Dat zelfde geldt dus hoe je zelf in elkaar steekt. Ikzelf heb een positieve instelling. Ik kijk op een positieve manier naar mijn leven. Ik geniet elke dag van het leven. Dus toen op de eerste dag na de vakantie ik om 05.30 uur op stond, stond ik met een positieve instelling op om een half uur later naar mijn werk te gaan.

Ook als ik iets of wat fout doe en iemand zegt daar wat van, vat ik het als opbouwende kritiek op, dus beschouw ik het als positieve kritiek.



Van fouten leer ik altijd. Zo ook vandaag, dat ik wel dingen op het planbord zette, maar niet in de agenda. Dus wat ik in het vervolg doe, is de afspraken of de dingen die ik doe ook in de agenda te zetten, zodat ik dingen niet vergeet of dat mijn gezin weet, wanneer wat ik heb.

Reacties

A van de Aa zei…
Ik vind de spreuk top.
En alles is betrekkelijk en relavant aan de situatie, zegt Einstein.
Als het biertje lekker is is het negatief dat het half leeg is. Maar heb je zure melk, dan is het positief dat het half leeg is.
En visa versa.

Populaire berichten