(Tegen)wind


Voor een goede zeiler maakt het niet uit waar de (tegen)wind vandaan komt, hij bepaalt immers zelf hoe hij zijn zeilen zet.
-- Huub Lenaers

Toen ik in 2007 besloot om voor het gezin van mijn vrouw te kiezen, werd aan mij gevraagd of dat niet te snel was. De reden daarvoor was, dat ik mijn vrouw pas een aantal maanden kende. Het gevoel voor deze keuze was in 2007 goed en is nog steeds de goede keuze geweest.





Daarvoor moest ik wel mijn eigen huis verkopen, omdat wij iets meer dan 70 kilometer van elkaar woonden. 





Gelukkig had ik een actieve makelaar, die voor mij binnen een half jaar het huis verkocht kreeg. Ik had het geluk, dat de economische crisis nog niet in Europa volledig toegeslagen had.

Anderhalf jaar stak er eind 2008 een tegenwind voor ons gezin op, omdat ik na een dienstverband van 13 jaar een werkgever wegens een reorganisatie moest verlaten. Anderhalve week voor mijn laatste werkdag had ik een goed gevoel bij een nieuwe baan. Als de economische crisis er niet geweest was, zou ik na anderhalf jaar weer een vaste baan gehad hebben. De economische crisis was nog steeds aan de gang. Dus bleef de tegenwind komen.





Eindelijk in 2010 ging de tegenwind liggen, omdat ik een baan met mogelijkheden kreeg om mijzelf verder te ontwikkelen. In november 2011 kreeg ik die mogelijkheid om in mijn loopbaan een nieuw pad te kiezen. Tot nu toe zijn mijn werkgever en ik tevreden over hoe het gaat.





Dankzij een outplacementcoach in 2008 maak ik elk half jaar een loopbaanplanning en zorg er voor, dat als er weer tegenwind komt, dat ik mijn zeilen tijdig laveer en weer strak trek, waarmee ik de juiste loopbaankoers kan blijven varen.

Reacties

Antoinette zei…
Mooi beschreven zeg. Tergenwind is nooit makkelijk, maar zo te lezen ga je er goed mee om!
Het is soms lastig met de tegenwind om te gaan, Antoinette, maar door mijn positieve instelling lukt het wel om door te varen....
A van de Aa zei…
De tegenwind zorgt dat de vlieger de lucht in gaat.

Populaire berichten