Veranderen

Soms moet je veranderen om jezelf te kunnen blijven. -- auteur onbekend



Tot 5 jaar geleden durfde ik bijna niets in mijn leven te veranderen. Sinds dat ik mijn vrouw ken en dat is sinds 5 jaar ben ik in positieve zin aan het veranderen gegaan. Ik ben al veel minder onzekerder van mijzelf. Daar waar ik 5 jaar geleden bij wijze van spreke voor bijna alles wel iemand kende, die iets of wat voor mij kon doen, doe ik dat nu zelf. Toen ik nog alleen woonde, liet ik een aantal dingen over aan anderen. Ik heb in de afgelopen 5 jaar door een andere manier van inzicht geleerd, dat ik dingen ook zelf (makkelijker) kan doen.

Waar ik soms nog wel moeite mee heb, is dat ik ook hulp inroepen kan van anderen als ik thuis dingen niet alleen kan doen. Waarom ik dat niet doe, weet ik niet.

Maar door dat te willen veranderen, weet ik dat ik nu en in de toekomst beter in stressvolle situaties reageren kan.

Wat ik daarvoor nodig heb, is een duwtje of zetje in de goede richting. Die stap om te willen veranderen heb  ik vandaag gezet.



Als ik die stap gezet heb en nog steeds op het juiste spoor zit, dan kan ik te zijner tijd mijzelf in de spiegel kijken en tegen mijzelf zeggen, dat ik weer iets in mijn leven veranderd heb om toch mijzelf te blijven.

Reacties

Populaire berichten