Verlangen

Wat is de verte meer, dan het begin van het verlangen te zijn, waar je nog niet bent aangekomen? (auteur onbekend)
Vandaag gaat het over hetgeen je wenst of verlangt.

Wat ik zelf dit jaar en de komende jaren wens, is een stabiele rustperiode voor mijzelf, maar ook voor mijn gezin. Alleen waren er factoren, die de afgelopen jaar de rust verstoorde. Je moet bijvoorbeeld denken aan de economische crisis of de familie die na 4 jaar weer eens contact met je zoekt.

Deze verstorende factoren kan ik zelf wel beïnvloeden door er zelf voor te zorgen, dat er maandelijks voldoende geld blijft binnen komen zodat alle uitgaven betaald kunnen blijven worden. De andere factor, familie, kan ik ook beïnvloeden, omdat ik zelf bepaal of ik zelf wel of geen contact met mijn familie wil hebben. Omdat er in het verleden alleen maar sprake geweest is van eenrichtingsverkeer en dat nu ook weer het geval is, heb ik er bewust voor gekozen om geen contact met mijn familie te willen hebben.

Dat geeft mijzelf meer rust. Door de steun van mijn schoonfamilie en mijn eigen gezin weet ik dat ik er niet alleen voor sta in mijn eigen leven. Ik ben ze daar ook heel dankbaar voor. 




Ik heb te lang met oogkleppen geleefd. Door de oogkleppen 5 jaar geleden af te leren doen, heb ik geleerd om anders en beter naar het leven te kijken. 

Vanmorgen kwam ik twee treffende teksten op Facebook tegen:



en 


Meer heb ik er niet aan toe te voegen.

Reacties

Populaire berichten