Weggooien

Vandaag is het thema weggooien op de Flow mini-kalender:

Weggooien.... ben jij er ook
zo slecht in? Neem een 
persoon met een heel net
huis in gedachten, iemand
die in zo'n huis woont waar
je jaloers op bent. Vraag je
tijdens het opruimen af
of diegene dat wat je in je
hand hebt zou bewaren
of weggooien



Weggooien van spullen kan ik slecht, daar ben ik eerlijk. Dan stapelt zich alles op tot dat ik het overzicht kwijt ben. Als anderen vroeger tegen mij zeiden, dat ik het nog even bewaren moest, dan deed ik dat. Nu niet meer, omdat ik voor mijzelf maar ook voor mijn gezin overzicht wil hebben. Dan ontstaat er automatisch meer rust en weet ik sneller waar wat ligt.

Toen ik vijf jaar geleden naar het huis van mijn vrouw verhuisde, ging ook de hele inboedel mee. De zolder stond in één keer weer helemaal vol. Omdat ik in weggooien slecht ben, werd de zolder daarna steeds voller en voller tot dit jaar mijn vrouw en ik de knoop doorhakte, dat het op zolder echt leger moest worden.


We zijn inmiddels zover, dat er weer gelopen kan worden. We zijn er nog lang niet, maar er is weer overzicht. Dankzij mijn vrouw heb ik andere inzichten gekregen hoe ik met op te ruimen dingen om moet gaan. Ik heb nu bijvoorbeeld vaste plekken in huis voor mijn portemonnee, sleutels en andere belangrijke dingen. 



Met de Flow's uitspraak van vandaag over weggooien ga ik zeker aan de slag, omdat ik daar van leren kan, hoe belangrijk iets of wat is om te bewaren of om weg te gooien.

Reacties

Antoinette zei…
Ziet er al weer heel netjes uit. Geordend, lekker makkelijk te overzien zo. Nu weet ik wel waar je zo lang bleef: je had een flinke klus te klaren natuurlijk! :-) Goed bezig, ga lekker zo door!
Antoinette,

de foto van deze zolder is niet mijn zolder, was dat maar waar. Op onze zolder staat wel nog meer. Maar deze vakantie (ik heb nog twee weken te gaan) gaat er zeker weer meer af dan er op gaat.

Populaire berichten