Positiviteit, durven en doen


Wat ik nog te weinig doe, is dingen van mij afschrijven over hoe ik mij voel, wat ik voel, hoe ik mijn leven beschouw.

Van nature ben ik een positief ingesteld mens. Dat betekent dat ik van elke dag geniet. Natuurlijk gebeuren er wel eens negatieve dingen in mijn leven, bijvoorbeeld als ikzelf boos ben of dat iemand anders boos op mij is. Als dat gebeurt, wil ik van mijn fouten (in de meest brede zin van het woord) leren. Als ik dat nl. niet doe, dan weet ik dat ik dingen ga opkroppen. Dan is het niet fijn voor degene, die dat opgekropte gevoel of spanning dan meemaakt. Ik vind dat op dat moment vervelend voor die persoon of personen.

Ook heeft de ziekte van mijn moeder invloed op mijn leven. Ik had verwacht, dat ik er moeilijker mee zou hebben, maar dat is gelukkig niet het geval.

Mijn leven gaat nog steeds met golfbewegingen op en neer. Het gaat de goede kant op, maar ben er nog niet. Daarom ben ik met professionele hulp ook bezig om nog beter met mijn sociale vaardigheden om te gaan en hoe ik dingen in mijn leven beter plannen kan.


Ook ben ik sinds 2009 heel bewust bezig met loopbaanplanning, waarin ik elk jaar wel een keer de vraag stel of ik op mijn werkplek lekker in mijn vel zit.

Wat ik vroeger nooit durfde te doen, was het creëren van kansen en mogelijkheden. Dankzij o.a. mijn vrouw ben ik al veel zekerder van mijzelf geworden en durf meer dan vroeger.



Ik ga vanaf nu meer dingen opschrijven, van mij afschrijven, zodat er meer rust en zekerheid voor mijn gezin en mijzelf vanzelf komt.

Reacties

Populaire berichten