Uitdaging



~ De grootste uitdaging is om jezelf te zijn in een wereld waarin iedereen probeert je iemand anders te laten zijn.

De afgelopen vier maanden heeft mijn familie geprobeerd mij te beïnvloeden door allerlei adviezen te geven wat ik bij mijn moeder wel en niet moest gaan doen. Ik werd op de figuurlijke evenwichtsbalk er even door in een wankele positie gebracht, maar gelukkig bleef ik dankzij mijn vrouw staan.


Ook is dagelijks het omgaan met mijn autisme is een dagelijkse uitdaging. Op dat gebied ben ik nog steeds met professionele hulp bezig om dat een betere plek te geven en er voor te zorgen, dat ik in de dagelijkse omgang met mensen beter om kan met stressvolle situaties.


Zoals ik al gisteren in mijn blog "positiviteit, durven en doen" al zei: "Ik ga vanaf nu meer dingen opschrijven, van mij afschrijven, zodat er meer rust en zekerheid voor mijn gezin en mijzelf vanzelf komt."

Ook met andere stressvolle situaties ga ik steeds beter om. Ik laat mij niet meer zo maar met een kluitje in het riet sturen. Het beter sociaal omgaan met mensen en beter plannen van dingen is de grootste uitdaging in het laatste kwartaal van 2012 en heel 2013. Ik wil eind 2013 die twee doelen bereikt hebben.

Reacties

Populaire berichten