Wacht niet op een goede dag, maak er een!

~ Het mooiste geschenk wat je kunt krijgen is een nieuwe dag om te leven.




Ik woon sinds 2007 met mijn vrouw en kinderen samen in een huis, waar ik direct, vanaf de eerste dag al, een warm gevoel bij kreeg. Het huis straalde en straalt nog steeds een warm gevoel uit.


Ik hou niet van super moderne ingerichte woningen, maar een gezellig en knus ingerichte woning.






Als ik 's-morgens vroeg op sta, dan straal het huis nog steeds de warmte uit, die ik bij de eerste keer, dat ik het huis betrad. Tegen elke dag, dat ik opsta, zeg ik "Dank je wel". Door "dank je wel" tegen jezelf te zeggen of tegen wat of iemand, weet ik dat ik een "dank je wel" terug krijg. Het maakt mij niet uit wanneer en hoe laat en op welke dag dat is. Dat merk ik vanzelf wel.


Als ik bijvoorbeeld met vakantie ben, dan kan ik heel erg genieten van tuinen zoals deze:




Maar ik kan ook heel erg genieten van de vogels en dieren, die in mijn tuin leven, want die geven mij rust. Ik geniet van het gefluit van de vogels, ik geniet van het feit, dat ze in de winter bijvoorbeeld volop het voer opeten, dat wij in het voederhuis leggen. In het voorjaar maken ze nestjes in de heg en komen er weer jonge vogels bij. Pas in augustus is het een paar weken stil, want dan gaan ze zelf even weg, maar komen in september weer terug. 


Het liefste wil ik met mijn vrouw in Schotland wonen, al is het alleen maar vanwege de natuur, die er ongerept en weids is. Daar heb je nog de echte stilte als er geen wind staat, als ik ergens op één van de Schotse heuvels sta.




Belangrijkste is, dat jij en ik als bewoners op aarde van elke dag volop genieten tot dat we niet meer leven. Carpe diem......

Reacties

A van de Aa zei…
Thuis is waar het hart is.
Aline zei…
Mooi die boekenkast, echt een blikvanger denk ik
Pieter zei…
prachtige foto's! Overigens, als je in een omgeving woont met veel groen om je heen, loop je een grote kans dat je last krijgt van boktor. Mocht dit het geval zijn, is dit de oplossing: boktor

Populaire berichten