Ik wil minder chaos in mijn hoofd


Vandaag werd ik een uur later wakker dan de bedoeling was. Ik merkte dat mijn lichaam er door van slag geraakt was. 

Dan is er gelukkig een warme douche, die wonderen verricht.

Een jaar geleden was ik chaotischer dan nu, omdat ik o.a. na het opstaan eerst na het badkamerritueel kleren bij elkaar zoeken moest en ook nog bij elkaar pasten. Nu leg ik de avond ervoor bijna altijd de kleren voor de volgende dag klaar, omdat ik dan 's-morgens al een stukje rust in mijn hoofd heb als ik opsta.




Dit jaar was het ook nog een chaos op de zolder in huis, omdat er de afgelopen vijf jaar steeds meer spullen op zolder kwamen te liggen en er geen spullen van de zolder afgingen. In maart van dit jaar hebben mijn vrouw en ik het besluit genomen, dat het zo niet langer kon. Dus hebben we in een aantal maanden stukje bij beetje de zolder opgeruimd. Daarmee kwam ook in mijn hoofd weer rust op het vlak, dat ik beter in staat was om afstand te doen van spullen, die ik toch niet meer gebruikte.

Het liefst wil ik, dat het zo uit komt te zien, zoals dit er op internet te vinden is als je googelde:



Het is nu op onze zolder nog wel rommelig, maar van een chaos is helemaal geen sprake meer. Er kan weer gelopen worden. De volgende stap is, dat ik een schuifwand wil gaan maken, waarachter onze spullen neer gezet kunnen worden en ook weer zo gepakt kunnen worden. 

Ook wil ik een modelspoorbaan gaan bouwen, omdat er nu weer ruimte voor is. De rails, de treintjes en wagonnetjes en de modelhuisjes etc., staan nu allemaal nog in dozen. Ik moet rekening houden met de grootte van de baan, omdat er andere familieleden straks ook weer van de zolder gebruik willen gaan maken.




Een collega liet mij aan de hand van een stappenplan zien, dat ik op mijzelf trots mag zijn, als ik dingen doe, die ik voorheen niet durfde te doen of samen met anderen deed. En het maakt niet uit of dat nu thuis is of op mijn werk. Alleen dat trots zijn op mijzelf laat ik nooit zien. Het wordt een keer tijd, dat ik dat juist wel laat zien. 



Mijn uitdaging ligt in het feit, dat ik minder chaos in mijn hoofd wil hebben. Die uitdaging ga ik dagelijks aan.

Reacties

Populaire berichten