Inspiratie

Vandaag wil ik het hebben over waardoor ik onder andere in mijn leven geïnspireerd wordt.


Al heel lang krijg ik dagelijks in mijn mailbox een link naar een bericht over positivisme. 

Die dagelijkse berichten kunnen uit spreuken, ingezonden stukken, gedichten en korte verhalen bestaan.

Omdat ik 's-morgens altijd met de eerste of tweede trein van de dag reis, heb ik alle tijd om het dagelijkse positieve bericht te lezen. Vaak raakt het bericht mij in mijn ziel of ikzelf word er door geïnspireerd om er een blog over te schrijven.

In mijn privéleven gaat het momenteel weer de goede kant op. D.w.z. dat ik meer geestelijke rust krijg door meer bezig te zijn hoe ik mij voel, hoe ik met stressvolle situaties anders en beter om kan gaan. Ook krijg ik meer geestelijke rust door het leven op een positieve manier te benaderen. Dat deed ik op zich al wel door niet bij de pakken neer te gaan zitten of alle tegenslagen negatief te aanvaarden. 



Er zijn mensen op deze aarde, die mij al langere tijd op een positieve manier geïnspireerd hebben, blijven inspireren of beïnvloeden, waardoor ik op een positieve golf blijf uitzenden. Als je namelijk op een positieve golf in het universum uitzendt, krijg je vanzelf (direct of op een later tijdstip) een positieve reactie terug. 

De belangrijkste personen, die dit positivisme uitstralen, wil ik met je delen:


  1. mijn vrouw
  2. mijn gezin
  3. mijn vader en moeder
  4. mijn directe (schoon)familie
  5. Boeddha
  6. Nelson Mandela
  7. John F. Kennedy
  8. de Daila Lama
  9. Rhonda Byrne
  10. Mark Verhees
  11. Pim van der Heijden 

De laatste drie namen zal jou als lezer niets zeggen. Deze 11 personen blijven mij inspireren, omdat ze mij handvatten geven of gegeven hebben, die ik in mijn dagelijkse leven gebruik.



Ook haal ik heel vaak positieve inspiratie uit uitspraken, die ik op Internet tegen kom. Het zijn heel vaak uitspraken, die mij of in mijn ziel raken of mij aan het nadenken zetten om eventueel dingen in mijn leven anders of beter te doen.

Reacties

Aline zei…
Mooi dat er zoveel mensen om je heen staan!

Populaire berichten