Moed

Het vraagt moed om te groeien en 
te worden wie je diep 
van binnen bent. 
(E. Cummings)

Op de laatste dag van september 2012 had ik het over "Ik weet wie ik ben en wat ik wil".


De reacties op dat blog inspireerde mij om er dieper op in te gaan. Wat ik in mijn blogs nog niet vaak verteld heb, is hoe ik mij voel en wat ik denk.


Ik zal vaker in nieuwe blogs meer over mijzelf schrijven, hoe ik mij voel en wat ik denk. 

Ook de uitspraak, die ik vandaag tegen kwam op de website van Mark Verhees, http://www.voorpositiviteit.nl/395-spreuken-over-jezelf , zette mij ook aan het denken.

Waar ik nog steeds tegen aan loop, is het feit, dat ik soms niet in de gaten heb, waarom ik bepaalde opmerkingen op een verkeerd moment maak, door ga op een bepaald onderwerp of geen maat bij bepaalde zaken weet.

Aan het niet in de gaten hebben van zulke dingen ga en wil ik werken.

Ik wil in ieder geval niet meer zwart-wit denken. Dat deed ik nog te vaak.



Tot slot weiger ik mij neer te leggen bij de conclusie van mijn hulpverlener, dat ik in de rest van mijn leven geholpen moet worden door mijn vrouw.  

Reacties

Antoinette zei…
Er is heel veel zelf aan te leren, dus ik geef je helemaal gelijk!

Populaire berichten