“One love, one heart, one destiny.”


Vandaag werd ik door een bericht op voorpositiviteit.nl geïnspireerd om over tien onderwerpen te gaan schrijven. 

In het thema 10 dagen schrijven is vandaag het eerste onderwerp: liefde en bestemming. 

De titel van dit blog en bovenstaande foto kwam ik gisteravond tegen op Facebook. De titel spreekt mij aan, omdat het mij raakte. 

Er zijn hiervoor meerdere redenen, omdat de titel op mijn leven tot nu toe betrekking heeft.

De eerste reden is mijn vrouw en kinderen, omdat zij de afgelopen 5 jaar een belangrijke onderdeel van mijn leven geworden zijn. 

De tweede reden zijn mijn ouders. Zij hebben mij bouwstenen gegeven, maar  vanaf 1984 mis ik de bouwstenen van mijn vader, omdat in dat jaar mijn vader aan een acute hartstilstand overleed. Mijn vader mis ik nog elke dag.




De derde reden ben ik tot slot zelf. Ik zal je uitleggen, waarom. Gevoel is bij mij heel belangrijk. Een onderdeel van dat gevoel is mijn emotie, die ik door mindfulness beter onder controle krijg.



Belangrijkste voor mijzelf is tot slot dat ik in mijzelf blijf geloven, dat ik de rest van mijn leven zelf dingen kan blijven doen, zoals het hoort te gaan. Als dat even niet gaat, vraag ik hulp aan anderen.

Reacties

Populaire berichten