Verbinding

Als ik 's-morgens vroeg in de trein zit, lees ik altijd als eerste de bijdrage van Mark Verhees. Mark heeft al 632 positiviteitsberichten op zijn website gezet en deelt deze dagelijks met zijn lezers.

Vandaag is het onderwerp Verbinding.

 
Ook ik wil mijn berichten delen met andere mensen. Het medium Internet verbindt mijn berichten met de rest van de wereld.
Als ik fouten maak of dingen verkeerd zeg, dan wil ik daarvan leren. Je bent nl. nooit te oud om van je fouten te leren. Ik leer daarom ook van de opmerkingen, die ik van lezers krijg of hoor.
Belangrijk vind ik, dat ik de mening van anderen altijd respecteer. Want met het respecteren van een ander bereik je in een gesprek meer.
Wat ik met name het afgelopen jaar geleerd heb, is dat ik dingen positiever ben gaan oppakken.
Jarenlang zijn dingen tegen mij gezegd, dat ik dingen wel of juist niet moet doen. Ik gaf geen tegengas en gaf mijn mening niet.
Op het blog "Laat Los" las ik het volgende:
"Fantaseer over de positieve effecten van het loslaten. Creëer een verlangen. Een verlangen om van bezitten naar ervaren te gaan. Van vastlopen in zekerheden naar vertrouwen. Van gemaakt volmaakt naar onvolmaakt en echt. Van beperking naar vrijheid. Geloof er in en neem je eigen besluit om los te laten."



Ik heb jarenlang in zekerheden geloofd. De afgelopen vijf jaar ben ik door een ander bril gaan kijken, dat er meer dan alleen maar zekerheden op aarde is. Ik heb geleerd van een coach, nu werkzaam voor www.treenfabriek.nl, dat als ik 30% van dingen anders zeg, ik in een gesprek al uniek ben.

Ik wil dit jaar en volgend jaar stappen durven zetten, die ik vijf jaar geleden niet durfde te zetten. Mijn beperkingen wil ik verbinden met mijn positieve eigenschappen, zodat er meer rust voor mij en mijn gezin komt. Ik wil dan ook meer vertrouwen op mijzelf.



Ik geloof daarin en wil daar verder aan werken door o.a. het besluit te nemen om mij niet meer te ergeren aan de medemens en rustig te blijven als ik in de stress schiet. Ik heb dat in het verleden al vaker beloofd, maar ik kon of durfde niet door te zetten. Het is nu aan mij om deze beperking om te zetten naar vrijheid. Vrijheid wil ik hebben om meer zelfvertrouwen te krijgen. En als ik daarbij hulp nodig heb, dan wil ik zelf het lef hebben om hulp te vragen.

Reacties

Antoinette zei…
Het is verschrikkelijk lastig om rustig te blijven als je in de stress schiet. Wat ik de laatste tijd steeds meer leer, is dat als ik rustig blijf, de kidneren dat ook blijven. Schiet ik in de stress dan zijn we opeens allemaal gestresst... Ha! Dat wil je niet meemaken!
Succes met je doelen!

Populaire berichten