Vraag, geloof, ontvangen

Ask, Believe, Receive - just three simple steps to create what you want. However, very often the second step, believe, can be the most difficult one. And yet it is the greatest step you will ever take. Believing contains no doubt. Believing does not waiver. Believing is absolute faith. Believing remains steadfast despite what is happening in the outside world.

When you master believing, you have mastered your life.
Vertaald komt het op het volgende neer:
Vraag, geloven, ontvangen - slechts drie eenvoudige stappen om te creëren wat je wilt.
Heel vaak is de tweede stap, geloof het, de moeilijkste stap.
En toch is het de grootste stap die je ooit zult nemen.
Geloven bevat geen twijfel.
Geloven is niet een ontheffing.
Geloven is absoluut vertrouwen.
Geloven bevat standvastigheid, ondanks wat er in de buitenwereld gebeurd
Wanneer je geloven onder de knie hebt, heb je je leven onder de knie.

Bovenstaande tekst kreeg ik vandaag per mail van Rhonda Byrne, de schrijfster van "The Secret" en "The Magic"


Het zette mij op weg naar mijn werk aan het denken. Toevallig werd ik gisterenavond nog door mijn vrouw geattendeerd op een artikel over sociale media (inclusief het lezen van je mailberichten) en hoe je daar anders en beter mee om kan gaan. Vandaag schreef mijn vrouw er ook een blog over.

Ik heb gisterenavond mijn instellingen in mijn mobiele telefoon direct al aangepast, zodat ik maar 1 x per dag nog maar een update krijg van binnengekomen mailberichten.


Ik betrap mij er ook nog steeds op, dat ik thuis te vaak en te lang achter een computer of laptop zit. Ik wil nog te vaak weten wat er in de wereld gebeurd. Daarom vraag ik aan mij zelf:

Moet je persé weten, wat er in de wereld plaats vindt?

Mijn eerlijke antwoord is: Ja.

Mijn vrouw noemt mij dan ook een wandelend spoorboekje....



Maar ik geloof sinds enige tijd in consuminderen:

 Door in consuminderen te geloven, ga ik vanzelf meer geestelijke rust ontvangen, waardoor ik meer tijd heb om mij bezig te houden met hetgeen waar ik bezig ben. Het is nu nog vaak moeilijk om te consuminderen, maar het gaat mij lukken, omdat ik in consuminderen geloof.

Ik ben steeds meer bezig om mij bezig te houden met het nu genieten van de mooie momenten, die ik meemaak in mijn leven. Zo'n moment heb ik gisterenmiddag meegemaakt, toen ik samen met mijn moeder een wandeling maakte op het terrein van het revalidatiecentrum, waarin zij voor langere tijd opgenomen is. Het was prachtig weer om te wandelen.

Hopelijk zullen er nog vele consumindermomenten komen.

Reacties

Antoinette zei…
Het is heel belangrijk te cosuminderen: geeft zoveel rust. Mooi omschreven, dat geloof. Ik geloof in God en ervaar het precies zo, alleen dan dat ik het niet zelf hoef te doen: Hij geeft me kracht. Heerlijk ontspannend!

Populaire berichten