Wie ben ik ( deel 3 )

Voordat ik verder ga met deel 3 en het laatste deel van "Wie ben ik" sta ik stil bij de familie van mijn vrouw.

De reden daarvoor, is dat de oma van mijn vrouw dinsdag jl. op 90 jarige leeftijd overleed.
Toen ik het hoorde, deed mij het in de loop van die dag denken aan 1984.



Mijn vader was het eerste familielid in dat jaar overleed. Daarna volgden elke 6 weken een crematie of begrafenis.

Ik mis mijn vader nog elke dag. Ik had graag gewild, dat hij belangrijke momenten in mijn leven na 1984 meegemaakt had.

Daarmee maak ik een bruggetje naar de volgende vragen:



1) Wat heb ik nodig om te bestaan?
2) Wat kan ik goed?
3) Wat wil ik graag?
4) Wat zou ik moeten doen?
5) Hoe zou mijn beste leven er uit zien?

Het zijn vragen, die mij raken en opnieuw aan het denken zetten.

Wat ik nodig heb om te bestaan, is rust en regelmaat. Niet alleen minimaal 7 uur slaap nodig, maar ook geestelijke rust. De geestelijke rust heb ik dagelijks nodig, omdat anders het een chaos in mijn hoofd wordt. Mindfullness oefeningen helpen mij daarbij.


Waar ik nog hard aan werken moet, is dat ik beter en anders reageer als iets niet lukt of als er iets in mijn directe omgeving gebeurd. Gisteravond gebeurde dat dus in beide gevallen. Dat vond ik voor mijn omgeving en voor mijzelf niet prettig. Nadat het gebeurd was, heb ik aan de degene, die het betrof, uitgelegd, dat ik op de verkeerde manier gereageerd had. Ook heb ik gisteravond beloofd, dat ik de volgende keer anders en beter zal reageren.
Wat ik goed kan, is dat ik voor iedereen klaar sta. Klaar staan betekent voor mij, dat ik graag mensen help.
Het helpen van mensen wil ik graag, omdat dat in mijn genen zit. Mijn grootvader was huisarts. Mijn moeder was verpleegkundige. Een beroep in de zorg zou bij mij passen. Toen ik op de MAVO zat, heb ik een test gedaan en daaruit bleek, dat een kantoorbaan bij mij zou gaan passen. Ik heb toen de MEAO opleiding gevolgd en mijn diploma gehaald. Door het volgen van aanvullende cursussen ben ik uiteindelijk in de verzekeringsbranche terecht gekomen. Ook in die branche worden mensen geholpen, omdat ze een advies krijgen voor het afsluiten van verzekeringen.

Belangrijkste in de rest van mijn leven is, dat ik zo goed mogelijk om ga met mijn autisme. De reden daarvoor is, dat ik niet afhankelijk wil worden van mijn gezin. Met (professionele) hulp gaat mij dat lukken. 

Reacties

Populaire berichten