De wereld is mooier met jou



De titel zegt genoeg.

Als de mens nu eens 1 dag in het leven een vriendelijkheidsdag voor zich zelf maakt, dan zou de wereld inderdaad met ons er mooier uitzien.

Alleen de realiteit is helaas anders. Zolang de mensheid bestaat, zullen er overal ter wereld mensen elkaar haten, boos zijn op elkaar, elkaar vermoorden, elkaar verkrachten, elkaar aanvallen. Om wat? Je kunt er allerlei redenen voor verzinnen.

Tijdens de laatste kilometers per trein naar huis schoot mij de zin "De wereld is mooier met jou" weer in de gedachten. Mijn gedachten gingen terug naar de datum, waarop ik mijn vrouw voor het eerst ontmoette.



Het klinkt misschien vreemd om te zeggen, maar de wereld met mijn vrouw is inderdaad mooier. Het heeft mij veel meer levensvreugde gebracht. Ik heb de wereld op een hele andere manier leren kennen. Ik ben mijn vrouw daar ook heel dankbaar voor. 

Ook besloot ik op de terugweg om mij vanaf nu veel minder druk te gaan maken over allerlei dingen, die mij dagelijks bezig houden. Ik had mij dat al eerder voorgenomen, maar het kwam er steeds niet van. 


Ik ga komende jaar nadenken of ik ook echt nog werkzaam wil zijn in een werkomgeving, waarvoor ik mijn vakpapieren in de loop der jaren gehaald heb. Dat heet "uit je veilige werkomgeving"-denken. Gelukkig heb ik nu een werkgever, die met mij daarover meedenkt. 




Als ik in mijn huidige werkomgeving wil blijven werken, wil ik nog voldoende uitdaging hebben om er mee door te gaan. Als dat niet gaat, ga ik wat anders doen. Wat precies weet ik nog niet, maar daar kom ik wel uit. 



Ik maak een diepe buiging voor mensen, die het onbekende durven te gaan doen. Wat mijzelf opvalt, is, dat ik juist door hen gestimuleerd wordt, bewust na te gaan denken over wat ik echt wil gaan doen, waar ik goed in ben en wat mijn doel is om dat onbekende te willen bereiken. 

En de rest van de wereld? Ik hoop, dat vanaf nu wij als mens elkaar meer zullen gaan respecteren en dat de wereld mooier met ons allemaal zal gaan worden.

Reacties

Kati H zei…
Het valt me op dat je anders bent gaan schrijven nu je meer schrijft. Wel goed van je! Je bent meer gaan nadenken. Ook dat is fijn> Het idee dat je wil uitkijken naar een baan die anders is dan je al jaren doet, is op zich goed van je, maar beangstigend in een tijd als deze waar mensen aan de lopende band hun baan verliezen. Je moet wel uitkijken wanneer en hoe je zulke uitdagingen aan wilt gaan. Blijf alert! Het idee is (zeker voor jou) bewonderenswaardiger, en moet je zeker doen, maar is het verstandig in deze tijd? Dat zul je zelf moeten afwegen.

Populaire berichten