Moed

~ Moed betekent angst voelen en toch je hart volgen… (David Dewulf)



Gisteren was de rouwadvertentie van Tim Ribberink het gesprek van de dag. Het haalde alle   soorten media. Ik besteedde er zelf ook aandacht aan in mijn blog: Zelf kiezen

Vanmiddag werd namens de nabestaanden van Tim Ribberink een verklaring voorgelezen. 

Ik heb voor zulke mensen heel veel respect. Je zult maar te horen krijgen, dat je zoon zelfmoord gepleegd heeft en dat je besluit om in een rouwadvertentie de tekst uit de afscheidsbrief van je zoon te zetten. Dat vergt op dat moment moed om een belangrijke boodschap onder de aandacht te brengen: stop pesten.



Ik hoop dan ook dat de politieke partijen in Den Haag nu eindelijk wakker geschud zijn en het onderwerp pesten als verplicht lesmateriaal op alle scholen ingevoerd moet worden. Het vergt moed van de politici om dat besluit te nemen. Alleen het is jammer, dat er weer een zelfmoord voor in het nieuws moet komen om zo'n besluit te gaan nemen.

Een andere soort moed is, is als iemand iets durft te doen en daarbij aan zelfspot doet. Mark Verhees doet dat op zijn website Microsporten, waarop hij uitlegt, dat met 3 minuten sporten   je aan microsporten doet.


 Moed heb ik tien jaar geleden zelf gehad door in mijn oude woonplaats aandacht te besteden aan zinloos geweld. Alleen het was toen voor de bewoners ver-van-je-bed-show, omdat er toch geen zinloos geweld was. 



Tot die ene keer, dat er in het uitgaansleven iemand zonder aanleiding in elkaar geslagen werd. Het leverde een week lang publiciteit op en men ging weer tot de orde van de dag over. 

Reacties

Populaire berichten