Ophef


Elke dag komen berichten in de krant, op radio, televisie en internet.




Het ene bericht verdwijnt dezelfde dag nog in de vergetelheid. Maar over het andere bericht ontstaat ophef.

Met de tegenwoordige technieken weet de hele wereld binnen een paar minuten wat er aan de hand is en waar de ophef over gaat.

Zich druk maken kan iedereen, waardoor ophef ontstaat. De ene persoon heeft zijn emoties beter onder controle dan de ander. 


Als ik mij er wél druk over maak, dan heeft dat vaak te maken met mijn emoties, die ik heel even niet goed onder controle heb. Gelukkig zijn er dan mensen in mijn omgeving, die mij op dat moment helpen om die emoties beter onder controle te krijgen. 


Ik kan mij druk maken om de meest stomme dingen, terwijl een ander denkt: "Waarom maak je druk over ........ ?". Als ik merk, dat ik mij ergens te druk over gemaakt heb, probeer ik altijd na te gaan, waarom ik dat gedaan heb. 

Door een 3-minuten-mindfullness-oefening te doen merk ik tegenwoordig wel, dat ik na de oefening aanzienlijk rustiger ben, dan wanneer ik die oefening niet doe nadat ik mij ergens over druk gemaakt heb.

Oefening baart kunst is een bekend gezegde. 

Reacties

Populaire berichten