Positieve energie




Dagelijks krijg ik mail met positiviteit toegestuurd.

Door de manier waarop de positiviteit gedeeld wordt met de rest van de wereld krijg ik een digitale dagelijkse maaltijd met positieve energie, waarmee ik de rest van de dag geniet tot het moment, dat ik ga slapen.



Door de negatieve energie, omdat ik bijvoorbeeld iets verkeerd gedaan heb of ik iets verkeerd gezegd heb, om te zetten in positieve energie, merk ik dat ik ook bij zulke dingen al een stuk rustiger geworden ben.

Die rust heb ik dit jaar mede gekregen door het volgen van een cursus Mindfullness voor volwassenen met autisme. Dankzij die cursus pas ik dagelijks de 3 minuten mindfullness oefening toe.



Ik hoorde vanmiddag in de trein een deel van toespraak van het Kamerlid Wilders als reactie op de regeringsverklaring van Minister President Rutte. Het begon met alleen maar negatief commentaar van het Kamerlid. Na twee minuten geluisterd te hebben, heb ik een andere radiozender op mijn mobiele telefoon opgezocht en de rest van treinreis heb ik naar muziek geluisterd.


Sinds ik minder nieuws ben gaan kijken, merk ik bij mijzelf meer positieve energie, omdat ik mijzelf dan niet meer druk hoef te maken over negatief nieuws. 



Ook gebruik ik vaak het motto: 'een dag niet gelachen is een dag niet geleefd', omdat je vaak met een glimlach vaak meer bereiken kan, dan wanneer je met chagrijnig gezicht kijkt.

Reacties

Populaire berichten