Verandering

Verandering komt niet als we wachten op een ander of een ander moment. Wij zijn zelf de verandering die we zoeken. #BObama




Op Twitter stond bovenstaand bericht.

Het zette mij direct aan het denken.

Als je wilt veranderen, kun je veranderen. Kan ik zelf veranderen? Ja.

Omdat ik op een positieve manier veranderen wil. Ik heb dit jaar al stappen durven zetten, die ik vijf jaar niet eens durfde te zetten. Door op een andere manier van leven ben ik anders gaan denken. Het leverde mij geestelijke rijkdom op.

Vandaag stond er ook op www.voorpositiviteit.nl een artikel "Geef onbaatzuchtig". Het artikel kwam erop neer, dat ik mijzelf vooral niet moest gaan afvragen, waarom andere mensen misschien niet zo attent zijn als ik ben. Nu weet ik van mijzelf, dat ik bijvoorbeeld heel vaak door de verjaardagskalender herinnerd dat iemand jarig geweest was. Dus was ik bijna altijd de verjaardag vergeten.



Wat mij de laatste jaren steeds meer begon te bevallen, is het minder contact hebben met mijn familie. Door de plotselinge ziekte van mijn moeder kwam ik noodgedwongen weer in contact met mijn familie. Inmiddels weet ik na een half jaar weer waarom ik minder contact met mijn familie wilde hebben. Het was en is altijd één-richting-verkeer naar mijn familie toe. Het ging ten koste van mijn eigen leven. Dat wilde ik niet meer.

Ondertussen ben ik weer op de goede weg terug door gewoon het positieve gevoel, dat ik elke dag heb, ook weer door te geven. Ik word door positieve berichten van anderen ook positief beïnvloedt.

Waar ik zelf trots op ben, is dat ik met dit blog ook mijn 1000ste Twitterbericht bereiken zal.

Verander jij ook door positieve berichten van anderen of positief nieuws?

Reacties

Aline zei…
Goed zeg, 1000 twitterberichten. Loop je er 1000 voor op mij! :-)
Antoinette zei…
Als ik een beetje moedeloos ben, probeer ik mezelf positieve aandacht te geven: daar knap ik echt van op. Niet alleen ik, iedereen wel. Het kan echt mensen veranderen

Populaire berichten