Alles wat je mee maakt, brengt je rijker naar je bestemming

De uitspraak stond in de Happinez van deze maand.

Het raakte mij en zette mij onderweg in de auto aan het denken, omdat de Happinez ook als tijdschrift besproken wat er deze maand in staat.






Daarom was voor mij 2012 een bewogen jaar.

Daar zijn meerdere redenen voor.

De baan waarmee ik aan het begin van het jaar startte, was voor mij een nieuwe uitdaging. Alleen de baan stopt helaas aan het einde van het jaar. Ik heb een heleboel nieuwe kennis opgedaan en die kan ik weer in een nieuwe baan gebruiken.

Op 8 mei jl . veranderde mijn leven compleet, omdat mijn moeder plotseling ziek werd en nooit meer beter zal gaan worden. Door er zo goede mogelijk mee om te gaan, ondanks mijn autisme, ben ik er geestelijk rijker van geworden, omdat ik vanaf de eerste dag geaccepteerd heb, dat mijn moeder nooit meer beter zal worden. Toevallig was ik vandaag bij mijn moeder en ze was in een goede bui. Na de boswandeling zijn we weer naar binnen gegaan en kon ik haar weer in de vertrouwde handen achter laten. Dat gaf mij voor de rest van de dag een positieve energie, die zeker later op de middag van invloed was op hetgeen ik mee maakte. 

Ook heb ik dit jaar veel geleerd over hoe beter om te gaan met mijn autisme. Daarvoor heb ik onder andere een cursus "Mindfullness voor volwassenen met autisme" gevolgd. Ik heb er geleerd dat ik mijn emoties beter onder controle kan krijgen. De cursus heeft mij ook geestelijk rijker gemaakt. Ik pas bijvoorbeeld de 3 minuten mindfullness oefening dagelijks toe en het heeft in mijn hoofd meer rust gebracht.
Ook ben ik dit jaar veel meer bewuster gaan schrijven over onderwerpen die mij raken. Door er over te schrijven ben ik ook op dat vlak geestelijk sterker geworden. Ik leer ook van mijn blogs, die ik schrijf. Als ik nl. dingen verkeerd schrijf, dan wil ik graag weten, waarom. Want van fouten leer ik.

Wat ik ook bewuster ben gaan doen, is het volgen van het nieuws. Vorig jaar keek ik vrijwel dagelijks het nieuws. Maar gewoon door de negatieve nieuwsberichten, die dagelijks ons bereiken, heb ik dit jaar besloten om veel minder nieuws te gaan volgen. Ook dat maakte mij geestelijk rijker, omdat ik meer tijd over had om over mijzelf en mijn autisme na te denken en te gaan schrijven.


Tot slot sluit ik af met een andere uitspraken uit de Happinez:

"Het kan anders en het kan nu"
"We gaan er gewoon komen"

Reacties

Populaire berichten