Hoe wil ik veranderen?

De beste manier om met veranderingen te leren omgaan, is ze zelf te bewerkstelligen. -- Robert Dole





Gisteren sloot ik mijn blog af met de uitspraak van Dennis Waitly:


Je eigen houding is ofwel het slot op de deur 
of de sleutel naar de deur van succes. 
Een andere wijze opmerking zette mij vanmorgen vroeg al aan het denken, toen ik wakker werd. Wat ik heel vaak bij het schrijven van mijn blog deed, was het elke dag moeten schrijven om het schrijven. 
Die houding ga ik en ik wil dat veranderen, omdat ik niet elke dag van mijzelf moet schrijven. 
Ik ga alleen schrijven over mijn gevoel van de dag of over die onderwerpen die mij echt emotioneel raken. Ik ga ook de link naar andere websites zeer beperken en nodig daarvoor alleen degenen uit, die mij dierbaar zijn en ik met hen een hele goede vertrouwensband opgebouwd heb.
Dat betekent dus dat ik van dag tot dag bepaal of ik een blog wel of juist niet schrijf. Het zal mij dan ook meer geestelijke rust gaan geven, omdat het elke dag moeten schrijven niet meer hoeft. 
Omdat het nieuws op radio, TV, krant en op internet tegenwoordig alleen maar bijna altijd negatief nieuws brengt over oorlogen, de economische crisis, bezuinigingen etc, ga ik ook heel bewust geen nieuws meer volgen, omdat het negatieve nieuws mij op een verkeerde manier beïnvloedt.

Reacties

Antoinette zei…
Goed idee, op het moment dat iets moet is het vaak niet meer zo fijn. Ws ga je nu dus (nog) meer plezier beleven aan het bloggen.
Succes!

Populaire berichten