Loslaten

"@4positiviteit: Een van de moeilijkste keuzes in het leven is of je iets los moet laten of nog meer moet proberen."

Afgelopen week kreeg ik na twee jaar te horen dat mijn contract niet verlengd werd. De reden waarom, daar was ik het niet mee eens, omdat ik het gevoel kreeg dat er op een verkeerde grond de keuze gemaakt werd.

Terugdraaien kan niet en een mogelijkheid om eventueel te wachten op nieuwe projecten is nagenoeg uitgesloten.

Loslaten en de hele sollicitatiemolen wéér in gang zetten. Aan loopbaanplanning was ik al in augustus 2012 begonnen, maar leidde nog niet tot het gewenste resultaat. Ik heb vaker in de situatie gezeten, dat ik werkloos werd. Het kwam in het verleden altijd goed, dus zal het nu ook goed komen.

In de Happinez van deze maand staat een artikel dat over de winter gaat. Het is een artikel dat o.a. ook over het leegmaken van je hoofd gaat en maken van bewuste keuzes. Als ik over twee weken vrij ben, ga ik nog meer van mij afschrijven. Niet alleen over uitspraken op Internet, die ik tegen kom, maar ook over mijzelf, hoe ik wil zijn, wat ik nu écht wil gaan doen.

De plotselinge ziekte van mijn moeder trok een flinke wissel, maar dat verwerkte ik, tot mijn eigen verbazing en die van mijn vrouw, redelijk goed. Wat mij nog te veel bezig houdt, is wat de familie allemaal met mijn moeder doet. Ik moet dat beter leren loslaten. Het accepteren dat mijn moeder niet meer beter wordt, dat heb ik al vanaf de eerste dag gedaan.

Waar ik het soms nog te kwaad mee heb en emotioneel van wordt, is het missen van mijn vader, omdat die al in mijn jeugd plotseling overleed. De laatste jaren gaat dat al beter, maar toch raakt het mij als ik er aan denk.

Ook dat leer ik beter los te laten, maar ik ben er nog niet.

Misschien is de oplossing van een gezamelijke vriendin van mijn vrouw en mij wel een mooie oplossing. Een verhaal of een tekening maken van een moeilijke periode of gebeurtenis en dat op een bepaalde datum ritueel gaan verbranden.

Reacties

Aline zei…
Vervelend zeg, van je werk. Veel sterkte met het blijven zoeken naar wat anders!
Ushi zei…
Lieve Chris, jij weet net als ik dat ieder voor zich zijn eigen pad moet bewandelen, ik kies mijn eigen weg, jij kiest die van jou en soms kies of neem ik de gemakkelijkste weg omdat ik even genoeg heb aan mijzelf. Geen zin heb in nog meer gedoe en al weet ik dat de obstakels er toch zullen zijn ik ze hoe dan ook toch moet overwinnen. Dingen gebeuren niet voor niets, het leert mij in te zien hoe het leven in elkaar zit. Ik vind het wel jammer dat ik dat nu pas in kan zien en eraan mag werken. We komen er wel en heel langzaam laat ik mijn verleden los om er alleen de mooie herinneringen nog van te mogen herinneren, die ben ik erdoor verloren geraakt er ligt teveel rommel op maar ze zijn er wel degelijk deze blijven straks zichtbaar bewaart op een plaats en dat is in mijn hart. Blijf vooral positief kijken en onthoud altijd HET KOMT GOED, CHRIS……….-X- Liefs, Ushi

Populaire berichten