Rust en regelmaat in huis


Er is al een heleboel in mijn hoofd aan het verbeteren. 

Niet alleen dankzij mijn vrouw, maar ook dankzij professionele hulp. Ik heb de afgelopen twee jaar een aantal handvatten gevraagd, waarmee ik onder andere rust in mijn hoofd aan het maken ben. Een aantal heb ik al gekregen, maar een aantal nog niet. Die komen vanzelf wel.

Waar ik de komende maanden nog verder aan werken wil, is nog meer rust en ruimte in mijn hoofd.

Rust en regelmaat in huis betekent ook voor mij rust. Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om op zondagmorgen na het ontbijt en de boswandeling (of andersom in volgorde) te luisteren naar klassieke muziek en ondertussen een blog schrijf op mijn laptop, een boek of een tijdschrift lees. Zeker nu in deze tijd van het jaar, dat ook in onze achtertuin weer veel vogels neerstrijken om dagelijks hun vogelvoer te eten, dat we in het voederhuisje leggen.


Door mijn blog te schrijven ontstaat er ook in mijn hoofd weer meer ruimte om over dingen bewuster na te denken. Ook wordt ik door het medium Internet (on)bewust aan het denken gezet over hoe ikzelf ben en dat ik ook aan mijzelf werken kan om anders en beter te denken. Het worden nog meer bewuste keuzes.


Omdat in ons huis twee mensen wonen, die autisme (ik ben er één van) hebben, is rust en regelmaat in huis belangrijk.

Tot slot verwoordt Mark Verhees bewuste keuzes als volgt:

"De belangrijkste route om mijn lange termijn doelen te bereiken is dagelijks bewuste keuzes maken op basis van mijn eigen waarom. Mijn waarom geeft aan wat ik echt graag wil, wat mij echt motiveert. Het is heerlijk om daar mee bezig te zijn."

Ik sluit mij daar helemaal bij aan.

Reacties

Aline zei…
Ik vind die uitspraak op de foto helemaal waar!

Populaire berichten