Geluk

Vandaag was de titel van het dagelijkse positieve bericht "Wat gelukkige mensen doen" op www.voorpositiviteit.nl

Ik heb door Google Translate het woord geluk laten vertalen:



happiness
geluk, gelukzaligheid


felicity
geluk, gelukzaligheid


luck
geluk, succes, toeval, mazzel, buitenkansje, veine


fortune
fortuin, geluk, lot, fortuinlijkheid, fortuna


chance
kans, toeval, mogelijkheid, gelegenheid, geluk, vooruitzicht


good luck
geluk


bliss
gelukzaligheid, geluk


success
succes, geluk, voorspoed, goed gevolg, bloei, welstand


prosperity
welvaart, voorspoed, bloei, welstand, geluk, heil


mercy
genade, barmhartigheid, weldaad, geluk, zegening


Godspeed
geluk, succes


joss
geluk, Chinese god, toeval





Omdat ik nu even tijdelijk geen werk heb, ben ik op zoek naar een nieuwe baan. Ik ben niet iemand, die pas laat op staat, omdat ik even geen werk heb. Ik sta op een normale tijd op. Ik ga eerst dingen in huis doen, waar ik eigenlijk alleen 's-avonds of in het weekeinde tijd voor heb als ik werk.



Ik kan wel de hele dag achter de computer gaan zitten om naar nieuwe banen te zoeken, maar werkt zo inefficiënt, omdat ik mijn tijd zelf beter indelen kan. Beter mijn tijd indelen betekent voor mij meer rust. Meer rust betekent voor mij minder chaos. Minder chaos betekent voor mij meer geluk. Meer geluk betekent voor mij meer tevredenheid. Meer tevredenheid geeft mijn gezin meer rust in huis.

Ik word ook gelukkig van dingen, die wel lukken, zoals vandaag, toen ik een kastje in elkaar zette. Voorheen viel er wel eens een krachtterm, maar dat gebeurde vandaag niet, omdat ik rustig bleef toen het in elkaar zetten van het kastje niet in 1 keer lukte. Waarom?

De belangrijkste reden is, dat ik in 2012 en dit jaar bewuster ben gaan nadenken.

Nadenken over wat ik ga doen, hoe ik dingen ga doen.



Ik ben nog lang niet, maar ben wel op tijd de juiste weg ingeslagen, denk ik.



Daar word ik gelukkig van.

Waar word jij gelukkig van?

Reacties

Aline zei…
Geluk is een mooi woord. Mijn meiden zitten op een club van de kerk: Happiness. Hebben zij even geluk!

Populaire berichten