Goed doen is goed






is de titel, die ik vandaag op Internet tegen kwam.

Omdat ik dit jaar anders en beter wil reageren op situaties in mijn leefomgeving, spreekt mij de titel aan.

Ik ben iemand, die graag ook anderen helpt. Als dan degene, die ik help, ook gewoon "dank je wel" zegt, dan ben ik tevreden. Bij een volgende keer zal ik op dezelfde manier weer die persoon helpen.

Waar ik nog aan verder werken wil, is dat ikzelf ook hulp vragen kan in mijn omgeving, omdat het maken van iets of in elkaar zetten van iets niet alleen gedaan kan worden. 


 Ik weet, dat ik op dat punt soms eigenwijs kan zijn, maar gelukkig zijn er mensen in mijn omgeving, die mij dan helpen om over die drempel te durven te stappen. Daarom volg ik bewust ook professionele cursussen om mij verder te ontwikkelen, zodat ik nog beter op mijzelf vertrouwen kan en ook beter (en misschien ook op een andere manier) hulp durf te vragen.

Wat ook goed voelt, is dat ik bij een afwijzing op een sollicitatie van iemand van het bedrijf, waarbij ik gesolliciteerd hebt, te horen krijg, waarom ik afgewezen en wat ik in volgend sollicitatiegesprek misschien anders of beter zeggen kan. Vaak durven werkgevers namenlijk niet te zeggen, waarom iemand afgewezen wordt, ook niet als je als sollicitant om vraagt.







Durf te vragen is dus voor mij dit jaar belangrijk om aan te werken, omdat ik "durf te vragen" als doel dit jaar wil bereiken. Als ik dat dit jaar als doel bereik, dat weet ik dat het goed zit. 

Reacties

Populaire berichten