Opruimen geeft ruimte in je hoofd

Een opgeruimd huis geeft een opgeruimd gevoel in je hoofd.



In het digitale boekje Geluk in een Eierdop is opruimen in je leefomgeving de eerste van de vijf beginselen.

Als je steeds dingen steeds vergeet op te ruimen, weg te geven of weg te brengen, dan stapelt zich dat steeds meer op. Vorig jaar maart zette ik de eerste stap om de zolder weer beloopbaar te maken. Dat ging een aantal maanden goed, tot dat er heel langzaam weer spullen op zolder gezet werden. Nu ik even tijdelijk zonder baan zit, heb ik natuurlijk alle tijd om verder te gaan.

Het grote verschil tussen de vorige periode in 2010 en de periode in 2013, dat ik geen baan heb, is dat ik nu wel tijd vrij maak om de zolder verder op te ruimen. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Het geeft minder stress. Omdat het opgeruimd wordt, weet mijn gezin en ik straks beter waar wat op zolder staat.

Gelukkig kunnen er geen verhuisdozen meer omvallen, omdat die 4 hoog opgestapeld staan.

Minder spullen betekent meer overzicht, controle en minder stress. In mijn geval betekent, dat ik geen dingen meer kwijt raak en weet waar wat straks staat. Als er ruimte op zolder voor is, ga ik zeker mijn modelspoorbaan weer opbouwen. Maar voor dat ik dat doel bereiken kan, ga ik eerst weer orde in de chaos scheppen.

Reacties

Aline zei…
Veel opruimplezier!

Populaire berichten