Springplank of hangmat

Gebruik je verleden niet als hangmat maar als springplank.


Ik ga mijn verleden niet als hangmat gebruiken, maar als springplank.

Ik heb in het verleden te vaak op de springplank gestaan om de volgende sprong te wagen en ik bleef staan.


Omdat ik vroeger zelf verlegen was en ook niet durfde te vragen, durfde ik ook niet stappen te zetten. Pas de laatste 5 jaar, sinds ik bij mijn vrouw woon, durf ik wel stappen te zetten en sprongen te maken, die ik voor 2007 zelf niet durfde te zetten of te maken.

Als ik meer voor mijzelf op kom, dan weet ik ook, dat ik zelfverzekerder overkom. Gelukkig heb ik ook mensen in mijn leefomgeving, die mij daarbij helpen door dingen te zeggen, die ik verkeerd zeg of verkeer doe. De een zegt het in bedekte termen en de andere zegt het recht voor zijn raap. Ik heb liever dat iemand het recht voor zijn raap zegt, want dan weet ik hoe die persoon reageren kan als ik iets tegen die persoon zeg.


Ik heb liever, dat iemand eerlijk naar mij toe is, in plaats van dat die persoon achter mij rug om dingen aan anderen vertelt, die over mij gaan. Ik krijg zelf ook vaak te horen, dat ik (te) eerlijk ben en dat die persoon dan ook weet, waar die aan toe is.

En als ik de wereld zelf wil verbeteren, dan moet ik bij mijzelf beginnen. Het belangrijkste daarbij is, dat ik kritisch naar mijzelf blijf kijken, omdat ik ook van de dingen leren kan, die ik verkeerd zeg of verkeerd doe.

De springplank, die ik daarbij gebruik, is de periode dat ik zonder werk zit.

Ik leer van sollicitatiegesprekken en ik blog heel bewust. Nu ik tijdelijk zonder werk zit, deel ik mijn dagelijkse dingen, die ik doe, heel tijdsbewust in, omdat ik door het medium Internet ook bewuster aan het nadenken gezet ben over wat ik nu echt wil en wat ik wil.

Daarom ben ik veel bewuster dingen op Internet aan het op zoeken gegaan en lees daardoor bewuster, dat het anders, beter en slimmer kan.  Zo kreeg ik van mijn vrouw een link gemaild:

http://www.sochicken.nl/leven/doe-dat-wat-werkt.html

Op die website staat een link naar een gratis E-book: Geluk in een Eierdop 

Ik ga morgen mij er verder in verdiepen, omdat de eerste pagina's voor mij al een aantal herkenbare dingen weergeeft, waarmee ik aan de slag kan gaan om aan mijzelf te werken.

Reacties

Populaire berichten