Carnaval

Vier dagen lang.....

Toen ik in 2007 in Brabant kwam wonen, was het carnaval van 2008 de eerste keer dat ik het meemaakte. Mijn vrouw liet mij de diverse kroegen zien, waar carnaval gevierd werd. Ik vond het leuk.

Een jaar later gingen mijn vrouw en ik voor het carnaval naar mijn schoonzus. In die stad werd ook massaal carnaval gevierd. Het was en werd te druk en te massaal.

Sindsdien hebben we carnaval niet meer gevierd.Aan vier dagen lang hossen en bier drinken hebben wij geen behoefte. Het is wel overigens wel mooi om te zien hoe mensen tijdens carnaval een metamorfose krijgen als ze verkleedt en met schmink bijvoorbeeld de trein in stappen.

Het is in tijden van crisis een mooie afleiding om je gedachten even te verzetten als je van carnaval houdt.

Alaaf....

Reacties

Populaire berichten